• MissMcQueen

    Vad tycker ni om namnet...

    Vad tycker ni om namnet Wyatt?

    Jag verkligen älskar namnet och kan inte släppa tanken på att namnge kommande son det! Hjärta Men på samma gång är jag skeptisk till hur namnet funkar på svenska...

    Utöver ert tyckande om det vackraste pojknamnet någonsin Flört så tar jag gärna emot förslag på andra engelska pojknamn som också funkar på svenska! Drömmer
  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet...
  • Gurkan25

    Tycker det är ett fint namn men skulle inte namnge mitt barn till det då vi inte har någon engelsk koppling.

    Andra förslag är William, Jack, noa/Noah, Jacob, Alexander, Benjamin, Lucas, Isak/Isaac, oliver, Henry,Teodor/Theodore.

  • MissMcQueen
    Gurkan25 skrev 2017-05-21 20:39:56 följande:

    Tycker det är ett fint namn men skulle inte namnge mitt barn till det då vi inte har någon engelsk koppling.

    Andra förslag är William, Jack, noa/Noah, Jacob, Alexander, Benjamin, Lucas, Isak/Isaac, oliver, Henry,Teodor/Theodore.


    Oliver har jag funderat på. Gillar det, men ändå känns det inte helt rätt. De andra går bort då jag arbetar som lärare och kopplar ihop de namnen med mina elever. Tungan ute
  • fluu

    I engelsktalande lönder tycker jag att det är ett utropstecken, lite coolt. Men jag tycker inte att det funkar i svenskan.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    Fler förslag:

    Troy, Timothy, Morris, Otis, Silas, Seth, Vincent, Elliot, Colin, Dante, Dylan, Eli, Finn, Flynn, Ilian, Ian, Isiah/Josiah/josias, Jonah, Julian, Kian, Levi, Leon,Marlon, Milo, , Noah, Rio.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (J)

    Nån som har varit ett "Förhäxad" fan som yngre? ;)

    Men nej, Wyatt i Sverige blir för konstigt enligt mig. Men om ni vill ha det namnet så ska ni ju absolut välja det.

  • Anonym (Wayne?)

    Gillar tanken på att det är ovanligt i Sverige. Fast försök sätta dig in i hur barnet kommer känna. Sen kommer många svenskar uttala på nån sorts svengelska exakt som det låter och antagligen få höra what rätt ofta.

    Vad tycks om Wayne?

  • Anonym (Gravid)

    Jätte fint! men hade inte valt det för att vi bor i Sverige.

    Det är sjukt tråkigt när man måste välja bort ett namn man verkligen tycker om bara för att det uttalas/betyder något på Svenska. Jag väntar mitt första barn och mina favoritnamn är Vihan, Riyan, Arav.. Inget av dessa funkar i Sverige eftersom att Vihan kommer låta som Vi hann, Riyan som Rian/Rean och Arav som Arv! Jag blir tokig

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet...