• Anonym (Larvigt)

Säga att man älskar någon först

Vill inleda med att jag själv tycker det här är löjligt.

Har en kille sen ca 7-8 månader tillbaka.

Vi pratar om att flytta i hop , han har träffat mina barn . Vi har börjat prata om att han ska sova över även mina barn är hemma (har dom varannan vecka ) han säger att jag är det bästa och finaste han vet att han vill vara med mig tills han blir gammal att han vill ha barn med mig osv osv . MEN han säger inte att han älskar mig, och inte jag heller för den delen. Jag har en spärr kan inte säga det först . Hur sa ni det första gången ? Jag älskar honom och har viljat säga det flera gånger. Men det tar stopp är rädd att inte få höra det tillbaka.

• Svar på tråden Säga att man älskar någon först
  • Anonym (.)

Men tänk om han har samma princip, att inte säga det först? Då blir det ju aldrig av. Du borde överväga att först säga det...

Jag tycker du ska säga det, vid något bra tillfälle, t.ex. när ni myser, eller när ni träffats efter en stunds frånvaro från varandra.

• JennieLj

Jag skrev det första gången. Han fyllde år så jag hade skrivit lite fint på hans födelsedagskort och avslutade med "Jag älskar dig". När han läst det svarade han med att säga "Jag älskar dig också". Kanske skulle du kunna göra på något liknande sätt? Tänker att det kanske inte skulle kännas lika tufft om man mot förmodan inte får höra det tillbaka när man inte själv sagt det högt. 

• Anonym (Larvigt)
    JennieLj skrev 2017-05-22 09:02:25 följande:

Jag skrev det första gången. Han fyllde år så jag hade skrivit lite fint på hans födelsedagskort och avslutade med "Jag älskar dig". När han läst det svarade han med att säga "Jag älskar dig också". Kanske skulle du kunna göra på något liknande sätt? Tänker att det kanske inte skulle kännas lika tufft om man mot förmodan inte får höra det tillbaka när man inte själv sagt det högt. 

Ja jag har också tänkt på att skriva det , men nu fyller han inte år förrens i december .

Är det för fegt att skriva det i ett sms?

Jag vill ju säga det men det tar stop , blir som en spärr , får inte ut det .
  • Anonym (Larvigt)
    Anonym (.) skrev 2017-05-22 01:05:39 följande:

Men tänk om han har samma princip, att inte säga det först? Då blir det ju aldrig av. Du borde överväga att först säga det...

Jag tycker du ska säga det, vid något bra tillfälle, t.ex. när ni myser, eller när ni träffats efter en stunds frånvaro från varandra.

Jag vill liksom säga det har haft det på tungan ett flertal gånger , just när vi myser har jag velat säga det extra mycket . Men det bara går inte.
  • Anonym (.)
    Anonym (Larvigt) skrev 2017-05-22 16:16:50 följande:

Jag vill liksom säga det har haft det på tungan ett flertal gånger , just när vi myser har jag velat säga det extra mycket . Men det bara går inte.

Det kanske är lättare att säga att du börjar bli förälskad i honom?

Det spelar väl inte så stor roll hur du säger det. Du kan ju mycket väl skriva ett sms också.
  • Anonym (Larvigt)
    Anonym (.) skrev 2017-05-22 16:30:11 följande:

Det kanske är lättare att säga att du börjar bli förälskad i honom?

Det spelar väl inte så stor roll hur du säger det. Du kan ju mycket väl skriva ett sms också.

Vi har båda sagt att vi är super kära, förälskade ,tycker om varandra, ÄLSKAR att umgås , ÄLSKAR att få vakna tillsammans. Ja alltså det ligger i luften.

Mitt Ex sa det aldrig tillbaka när jag sa det till honom därav jag tycker det är så jobbigt tror jag. Så har tänkt nu att jag ska vänta tills han säger det först den här gången för att slippa känna mig som jag gjorde då , men det kommer ju aldrig haha .
  • Anonym (kärleken lever)

Om ni är vana att skriva sms till varann så skriv det då. Du kan ju tom inleda messet med "jag har länge velat säga detta men jag blir så nervös så jag skriver istället: Jag älskar dig" och så nåt hjärta. Då får ju han möjligheten att välja om han vill skriva tillbaka eller säga det när ni ses 

Min sambo skrev det till mig när vi chattade. Jag blev riktigt paff (vi hade inte varit ihop så länge då) jag var tvungen att skriva: "menar du vad du nyss skrev?" 
    "ja så känns det" skrev han tillbaka och sen när vi sågs dagen efter så sa jag att jag älskade honom också.

• JennieLj
    Anonym (Larvigt) skrev 2017-05-22 16:14:53 följande:
    Ja jag har också tänkt på att skriva det , men nu fyller han inte år förrens i december .

Är det för fegt att skriva det i ett sms?

Jag vill ju säga det men det tar stop , blir som en spärr , får inte ut det .
    Det måste ju inte vara födelsedagspresent, du kan ju alltid ge honom ett litet spontanbrev.

Eller sms om du vill det. Det tycker jag inte är fegt :) 
  • Anonym (Bild)

Vi hade inte dejtat alls länge när min man skickade ett mms på en graffiti målning i en tunnel när han cyklade hem efter att vi setts. Texten sa "Jag tror jag älskar dig"

Blev helt paff men samtidigt så sött gjort :D

Kände samma sak och var bara skönt att han tog bort den pressen att nån skulle säga först ansikte mot ansikte tyckte jag!

• Anonym (Larvigt)
    Anonym (kärleken lever) skrev 2017-05-22 17:01:42 följande:

Om ni är vana att skriva sms till varann så skriv det då. Du kan ju tom inleda messet med "jag har länge velat säga detta men jag blir så nervös så jag skriver istället: Jag älskar dig" och så nåt hjärta. Då får ju han möjligheten att välja om han vill skriva tillbaka eller säga det när ni ses 

Min sambo skrev det till mig när vi chattade. Jag blev riktigt paff (vi hade inte varit ihop så länge då) jag var tvungen att skriva: "menar du vad du nyss skrev?" 

"ja så känns det" skrev han tillbaka och sen när vi sågs dagen efter så sa jag att jag älskade honom också.

Okej va härligt , jag tror jag skriver det jag med faktiskt.

Försökte få fram det i går kväll också men det går inte haha .
  • Anonym (Larvigt)
    JennieLj skrev 2017-05-22 17:08:05 följande:

Det måste ju inte vara födelsedagspresent, du kan ju alltid ge honom ett litet spontanbrev.

Eller sms om du vill det. Det tycker jag inte är fegt :) 

Ja jo det skulle jag ju kunna göra , men jag kör nog på ett sms då . Haha så får man se va man får tillbaka : )
Svar på tråden Säga att man älskar någon först