• Äldre 22 May 15:56
    9998 visningar
    3 svar
    3
    9998

    Uppkörning i Västerås, tips!

    Hej,

    Ska ha uppkörning i Västerås på fredag och ska dit imorgon och överimorgon för att övningsköra. Någon som har tagit kortet där nyligen? Vad är jag ska behöva va noggrann på utöver grunden?

    Tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden Uppkörning i Västerås, tips!
  • Äldre 22 May 16:16
    #1

    puff

  • Äldre 22 May 23:23
    #2

    Tänk på filkörningen i stora korsningar och rondeller. Finns ett flervägsstopp också.

  • Äldre 23 May 20:13
    #3

    Det finns sjukt mycket skyltar där, dom bygger om vägar där på flera ställen så kom ihåg och kör sakta på dom ställe. Tog nyligen körkortet där på intensivkurs. Finns mycket rondeller där och kom ihåg högerregeln.

    Berätta om du är nervös, berätta om du föredrar att inspektören är tyst eller vill att denne små pratar (jag ville att han skulle små prata för jag blev mer avslappnad). Fick motorstop precis utanför Trafikverket och precis i rondellen utanför Trafikverket. När jag gjorde fel så berättade jag det så att han skulle veta att jag visste det.

    Som jag hade fasat för uppkörningen men det var ganska enkelt. Fick köra ut från centrum, motorväg, landsväg,backa in på parkeringsplats, tvärbromsa och köra på tättbebyggt område-där var det 40 men jag sa att jag föredrar att köra 30 pga barn kan springa ut då det var mkt bilar och att dörrar kunde öppnas, höll bra avstånd. Dom är trevliga i Trafikverket där. Alla jag känner har klarat uppkörningen på första där. Lycka till!!


    ??
Svar på tråden Uppkörning i Västerås, tips!