• Krusning

    Sandlåda

    Hejsan, det är så att jag hade velat ha en sandlåda till min son. Men bor i en lägenhet med en liten uteplats, så den behöver vara rätt liten med lock och botten. Har ni några förslag på en bra, liten och smidig sandlåda? Och vad kan man ha som botten?

  • Svar på tråden Sandlåda
  • Anonym (Plast?)

    Kan det räcka med en sådan där liten i plast med likadant lock? (kan man ju även ha vatten i). Hade vi när våra var små. Finns i leksaksaffärer, men även på byggvaruhus och ställen som rusta, Jula...

  • Krusning
    Anonym (Plast?) skrev 2017-05-22 16:58:39 följande:

    Kan det räcka med en sådan där liten i plast med likadant lock? (kan man ju även ha vatten i). Hade vi när våra var små. Finns i leksaksaffärer, men även på byggvaruhus och ställen som rusta, Jula...


    Köper man två då och gör lock av den ena eller finns det sånna med lock? :) funderade på en sådan men måste ha lock då det är så mycket katter här. Sen hur blir om det kommer vatten i? :/ eller hade ni något hål i botten?
  • Anonym (Plast?)

    Lite olika beroende på modell men ibland kan man välja att köpa en eller två delar, och man använder ju i så fall den ena som lock. Inga hål i botten och jag tänkte att du ju kan hälla vatten i locket om du vill använda det som plaskpöl så att säga. Skulle det råka regna väldigt mycket på sanden om den är öppen så får man väl tömma ut lite vatten och låta resten dunsta i solen.

Svar på tråden Sandlåda