• Anonym (Frågetecken)

Missfall

Plussade för några veckor sedan och visste inte riktigt graviditetslängden. Så var inne idag på ett VUL och där trodde de att det var ett missfall eftersom de inte hittade någon puls. Känner mig ledsen och förvirrad. Varför känner jag inget av det? Kan det vara så att de inte sett pulsen bara och att det fortfarande lever? Hon så också att fostret inte såg helt rätt ut, att den inte var bönformad som det brukar vara.. Var i vecka 6. Ska in igen på måndag och titta igen. Någon som varit med om liknande? Jag har inte blött något me känner mig heller inte särskilt gravid..

• Svar på tråden Missfall
  • DearFox

Har inte varit med om det själv men jag har hört att om man har sett hjärtat slå innan vecka 12 så ökar chansen för en lyckad graviditet. Men ser det inte normalt ut eller har puls så kanske något är rikyigt fel :/ finns inget man kan göra åt det.. håller tummarna för dig iaf!

• LFF

Om du är i v6 så är det inte säkert att hjärtat har börjat slå än. När vi gjorde VUL så ville de att jag skulle vara minst i v8 (7+0). Enligt mensstart skulle jag ha varit i 7+5, blev daterad till 7+2. Mycket kan hända på en vecka.

Svar på tråden Missfall