• Rödhår

P-piller och smärta i äggstockar

Hej! Jag har ett litet problem som jag behöver synpunkter på. Jag var nämligen och kollade om jag hade endometrios för cirka 3-4 månader sen, på gyn-mottgning. Läkaren där märkte att jag hade jätteont och istället för att fortsätta, så gav hon mig bara p-piller och rådde mig att äta dem utan uppehåll. Har förr ätit minipiller vilket helt tog bort min mens, problemet var att jag redan är ångestkänslig och fick panikångest-attacker varenda dag. Det funkade helt enkelt inte, och var allmänt nedstämd under tiden jag åt dem också. 

Nu har jag ätit p-piller i cirka 2-3 månader. Psykiskt mår jag jättebra. Jag har mest haft mellanblödningar och lite ont, men nu så har jag haft mens i cirka 2,5 veckor. Det är extremt jobbigt och tär på mig. Efter cirka 2 veckor av små blödningar så ökade blodflödet och i takt med det fick jag extremt ont i magen. Varit sängliggande i typ tre, fyra dagar nu och får kramp såfort jag reser på mig. Det hugger och känns som om någon sticker mig med kniv i äggstockarna och blåsan. Känns som om jag har en två-kilos tyngd i äggstockarna. Normalt har man fem dagars uppehåll när man äter p-pilller, och jag undrar vad som händer om jag slutar gå på mina nu. Blöder jag ut, eller kommer jag fortsätta blöda till nästa gång jag får mens? Har någon annan haft det likadant? Har någon erfarenhet av detta? För jag är ung, borde vara i min gymnasieskola nu men istället missar massor eftersom jag sitter hemma och knaprar smärtstillande. Får inte tag på gyn eftersom tiderna här är jättedåliga och de mest tar emot akutfall. Var på VC igår men läkaren bara lovade att jag skulle få en kallelse från gyn, men det kan ta veckor. Så, synpunkter, lösningar, nån som har det likadant?

Kom också på att mensvärken försvinner i princip av smärtstillande, men huggen i äggstockarna och krampen jag får försvinner inte.

Svar på tråden P-piller och smärta i äggstockar