• Sidewalks

Posten till USA?

Hej Hej, jag har skickat ett porto med en present från Sverige till USA till min vännina. Jag lämnade in den och betaldade för frimärken och porton bara, jag fick skriva in tulldel och sedan skrev jag in mitt namn bakom portot men sen fick jag inget kolinummer för att spåra mitt brev.

Det har gått en vecka och hon fick inte den än, är det normalt ? Hur länge tar det att nå USA?

Blev det något fel? Är bara orolig och vill ha gärna hjälp.

• Svar på tråden Posten till USA?
  • Linnis92

Har inte skickat till USA däremot till Australien, brukar ta 1-3 veckor innan de kommer fram

• Carambolan

Brukar ta cirka en vecka. Snabbare om du betalat extra för expressleverans, långsammare om du har otur och paketet fastnar i tullen.

• Aniiee

Beroende lite på var i USA, så räknar jag med att -7 dagar är snabbt, 7-17 dagar är normalt och 17+ är långsamt, och efter 25 dagar bör man börja undersöka saken.

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Sidewalks
    Carambolan skrev 2017-05-23 23:18:52 följande:

Brukar ta cirka en vecka. Snabbare om du betalat extra för expressleverans, långsammare om du har otur och paketet fastnar i tullen.

Vad händer om den fastar i tullen ? Kommer personen få den lite senare eller så får en den aldrig?
  • Carambolan
    Sidewalks skrev 2017-05-24 01:58:49 följande:

Vad händer om den fastar i tullen ? Kommer personen få den lite senare eller så får en den aldrig?

Det tar några dagar extra bara! De gör stickprovskontroller även på paket man inte behöver betala tull för, då kan det hamna där ett tag innan de skickar vidare.
  • Sidewalks
    Carambolan skrev 2017-05-24 06:27:16 följande:

Det tar några dagar extra bara! De gör stickprovskontroller även på paket man inte behöver betala tull för, då kan det hamna där ett tag innan de skickar vidare.

Tack så jätte mycket !! :)
Svar på tråden Posten till USA?