• Mor79

Ägglossningstest, sekret mm

Blir knäpp. Får inte positivt på ägglossningstesteena hur jag än försöker. Detta blir mitt tredje barn men min fjärde graviditet om det lyckas. Har inte använt test innan men jag provade det nu och blev orolig. Är bara inne på tredje försöket men är redan nojjig. Hm. Har en cykel på 23-25 dagar, alltid regelbunden. Har ägglossningssekret ca fem dagar och mest på den sista dagen innan det slutar. Dessa dagar infaller ca dag 7-12. So far so good. Men varför får jag inget plus på ägglossningstestet? Har provat en gång per dygn och det ska räcka enligt experter en kan man ha en mkt kortare stegring av LH än så?

• Svar på tråden Ägglossningstest, sekret mm
  • oONinniOo

Vissa har en kortare stegring och kan missa den om de bara testar en gång om dagen. Jag själv får sällan positivt om jag testar en gång om dagen, då missar jag det. Därför tycker jag att tempmetoden är bättre, då får man genom tempen en bekräftelse på att ägglossning skett.

• Stuppis1

Jag har heller aldrig fått positivt på ägglossningstest, dock har jag blivit gravid tre gånger varav två gånger var cykler när jag testade negativt på äl-test. Får stegring men teststrecket blir inte lika starkt som kontrollstrecket. Dock får jag ägglossningssekret och tydliga känningar så jag litar på kroppen. Tror du kan vara lugn och lita på dina fysiska tecken. Tester är inte alltid helt säkra. Lycka till!

• Mor79

Tack för svar! Jag får också en svag rosa linje istället för ett helt blankt test då det borde ske men absolut inte så starkt som kontrollstrecket.

Svar på tråden Ägglossningstest, sekret mm