• Genomskinliga

    Missfall? (OBS! bild)

    Hej, är orolig över att jag fått missfall. Vi planerar inte att skaffa barn då vi är relativt unga och vill ut och se världen samt ha stabil ekonomi innan vi skaffar barn. Dock var min mens sen nästa 2 veckor denna gång (har alltid varit regelbunden förr) och när vi bestämde oss för att göra ett gravitidetstest så fick jag min mens. Nu har det gått 5 dagar och jag känner att något inte stämmer i kroppen. Jag blöder mer än vanligt och har fruktansvärda menssmärtor. Igår när jag gick på toa fick jag en stor klump levrat blod(?) se bild och blev orolig att det kanske är ett missfall?? Idag när jag gick på toa så var det också lite blodklumpar på pappret och det såg nästan ut som en liten livmoderkaka, kanske jag som är inbillningssjuk just nu med. Har ingen bild på deg tyvärr. Någon som varit med om liknande och vad tror ni? Missfall eller kan det bli såhär ibland? Ska tillägga att det även luktar lite illa, inte som "vanligt" när jag har mens. Tacksam för alla svar!


    Missfall
  • Svar på tråden Missfall? (OBS! bild)
  • EpicNurse

    Om gravtestet var positivt så kan det vara ett missfall, inte komplett dock. Om det var negativt så är det inte ett missfall. Man har alltid positivt gravtest vid missfall.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Genomskinliga

    Gjorde dock aldrig testet eftersom jag fick min mens så lägligt... Hur är det med missfall annars? Tar kroppen hand om det eller bör man söka sig till gyn?

  • Carambolan

    Kroppen tar hand om det. Det finns ingen anledning att söka vård, om du inte råkar ut för komplikationer i form av till exempel väldigt långdragen blödning eller kraftigt ökade smärtor.

Svar på tråden Missfall? (OBS! bild)