• Anonym (Tjej)

Hur få bort ljust hår i ansiktet? Snälla hjälp!

Senaste åren har jag fått ljusa hår på hakan, överläppen och halsen. Är 28 år. Vissa hårstrå är långa, jag skäms och avskyr att visa mig i solljus. Vill inte vaxa eller raka, och laser verkar inte funka på ljusa hår. Hur ska jag få bort det? Hur gör alla andra med ljus ansiktsbehåring?

• Svar på tråden Hur få bort ljust hår i ansiktet? Snälla hjälp!
  • elyse

Jo, man kan ta bort ljusa hårstrån med laser. Det finns massor av olika typer av laser...

• Anonym (BrittaBerit)

Tyvärr blir det värre när du passerat 30 :( mina är dessutom svarta och inte ljusa! Pincett kör jag med.

• Anonym (Hanna)

Varför inte vaxa? Sjukt smidigt. Jag får lite strån på överläppen, vaxar en gång i månaden

• Anonym (?)
    polly22 skrev 2017-05-27 23:25:21 följande:
    Jag har hört att många brukar tråda :)
    Vad är det?

Är själv bara 22, men har redan jätteproblem med det här. Jag noppar bort, men nu har det blivit så mycket att det inte är hållbart. Jag vill inte behöva vänja mig vid det här än.
  • Anonym (asdf)

Det finns nyare laserapparater som äver tar bort ljusa hår. Sedan kan man vaxa. Och plocka med pincett. Det är nog smidigast om man inte har så mycket hår.

• polly22
    Anonym (?) skrev 2017-05-27 23:52:37 följande:

Vad är det?

Är själv bara 22, men har redan jätteproblem med det här. Jag noppar bort, men nu har det blivit så mycket att det inte är hållbart. Jag vill inte behöva vänja mig vid det här än.

Det kan man göra på skönhetssalonger, många med ljusa strån gör det för att vaxa kan irritera huden, just om man använder pincetts kan göra hårstråna grövre. Jag är lite skeptisk mot laser på ljusa hårstrån eftersom ljuset i lasern reagerar på pigmentet i hårsäcken men om det saknas pigment hur kan man få bort hårstråna då... googla tråda ansikte det är med tråd så som det låter:)
  • Anonym (?)
    polly22 skrev 2017-05-28 00:19:20 följande:
    Det kan man göra på skönhetssalonger, många med ljusa strån gör det för att vaxa kan irritera huden, just om man använder pincetts kan göra hårstråna grövre. Jag är lite skeptisk mot laser på ljusa hårstrån eftersom ljuset i lasern reagerar på pigmentet i hårsäcken men om det saknas pigment hur kan man få bort hårstråna då... googla tråda ansikte det är med tråd så som det låter:)
    Ja, vaxa har jag aldrig kunnat göra, inte på benen eller nåt och jag vill inte raka i ansiktet så jag får stubb. tack för tipset!
  • Anonym (blev värre...)
    Anonym (?) skrev 2017-05-28 00:53:25 följande:

Ja, vaxa har jag aldrig kunnat göra, inte på benen eller nåt och jag vill inte raka i ansiktet så jag får stubb. tack för tipset!

Jag har också ljusa hår, provade trådning då det ska irritera huden mindre. Efter 3-4 gånger märkte jag dock att det tycktes stimulera hårväxten, är mycket hårigare nu än innan! Har gått tillbaka till vaxning...

Har sett stt det finns speciella hårborttagningskrämer för ansiktet, ej provat men kanske något för dig om du inte vill vaxa.
  • Mrs Moneybags

Här kommer en röst till på trådning. 

Många kvinnor från Mellanöstern trådar ansiktet för att få bort små hårstrån. 

Svar på tråden Hur få bort ljust hår i ansiktet? Snälla hjälp!