• Natalia

Sträcker baksida lår vid utfallssteg

Jag har så länge jag kan minnas haft problem med att jag sträcker baksida lår varje gång jag gör utfallssteg. Är det någon som vet vad det kan bero på? För korta muskler? Eller är jag bara helt enkelt för otränad i benen?

• Svar på tråden Sträcker baksida lår vid utfallssteg
  • Killekille34

Hej. Hur upplever du symptomen på att du sträcker baksidan. Krampar musklerna eller brister dom lite smått partiellt tror du ? Hur är smärtan i dom ?

• Natalia
    Killekille34 skrev 2017-05-27 00:20:44 följande:

Hej. Hur upplever du symptomen på att du sträcker baksidan. Krampar musklerna eller brister dom lite smått partiellt tror du ? Hur är smärtan i dom ?

Skulle nog säga att det känns som att det brister i musklerna. Det gör väldigt ont och jag har svårt att röra mig en stund, dels med rädsla för att det ska bli värre. Ibland hjälper det att stretcha men oftast kan jag som sagt knappt röra mig när det händer
  • Killekille34

Okej. Jag upplevde ifjol precis liknande vid utfall. Skulle rehabilitera en operation och träna och kändes lika. Det tar tvärstopp å krampade och kändes som det brast. En anledning kan vara att gluteus maximus i skinkan är oaktiverad och ej slår på rätt aktivering utan då får låret ta hela utfallet. Så var det delvis för mig. Får du aldrig nån träningsvärk i rumpan utan bara ont i låret kan det va en grej ?

• Natalia
    Killekille34 skrev 2017-05-27 00:33:52 följande:

Okej. Jag upplevde ifjol precis liknande vid utfall. Skulle rehabilitera en operation och träna och kändes lika. Det tar tvärstopp å krampade och kändes som det brast. En anledning kan vara att gluteus maximus i skinkan är oaktiverad och ej slår på rätt aktivering utan då får låret ta hela utfallet. Så var det delvis för mig. Får du aldrig nån träningsvärk i rumpan utan bara ont i låret kan det va en grej ?

Hmm.. bara ont i låren.
Svar på tråden Sträcker baksida lår vid utfallssteg