Flickvän gör mig ledsen (Lång text)
Hej!
Jag och min flickvän har varit ihop i 1.5 år och är i 25 årsålder. Vi har hela tiden haft ett distansförhållande.
På den senaste tiden har jag mått väldigt dåligt i det här förhållandet. Det beror på att hon har sagt saker som har sårat mig.
Det började med att hon sa att jag har tjejarmar och smala armar och det är inte så roligt att höra som kille. Jag sa till henne att jag inte tyckte om att hon sa så och då sa hon att jag bara är känslig. Samtidigt som hon sa så, så busvisslade hon när hon såg vältränade killar och detta gjorde mig också ledsen då hon först sa att jag hade smala armar och sen började busvissla.
När hon hade födelsedagsfest som hon hade hos sig och sin mamma så träffade jag hennes kompisar. Efter festen så frågade hennes mamma om jag tyckte om hennes kompisar så svarade min flickvän att jag bara gillade vissa av dem trots att jag tyckte om dem. Jag frågade varför hon sa så och då svarade hon att jag blir psykisk när jag blir föll. Jag blev ledsen då när hon sa så för hon sa nåt som inte va sant om mig till son mamma. Jag frågade vid ett senare tillfälle varför hon sa så till sin mamma och då blev hon arg för att jag frågade henne det efter att det hade hänt. Hon tyckte att jag skulle ha frågat det direkt vilket jag gjorde! Jag sa att jag gjorde det men hon svarade att hon inte minns det.
Om jag drar ett skämt så säger hon att jag är elak, och jag frågar henne då om jag elak om jag drar det skämtet då säger hon nej och hon sa bara det för att skämta lite. Hon har även sagt att jag är elak när jag berättar vad jag äter till fika eller om jag tar ett kort på henne och hon blir dålig på bilden. Jag har sagt till henne flera gånger att jag inte tycker om att hon säger att jag är elak när jag inte är det. Men hon fortsätter att säga att jag är elak när jag inte är det. När jag har sagt till henne om det så blir hon bara arg. Hon blir arg för att jag inte har sagt till henne direkt när hon har sagt att jag är elak, jag har inte sagt ifrån varje gång för jag är lite konflikträdd av mig. En gång så sa hon att det inte räknades att jag blev ledsen för att jag inte kom ihåg vad jag gjorde för att hon skulle säga att jag är elak. Då känns det som att hon inte tar mina känslor på allvar.
För ett tag sedan så pratade vi om vår framtid och då sa jag att jag inte ville flytta ihop med henne för att jag inte litar på henne för att hon sårar mig. Och då svarade hon först med att det låter som att jag letar efter en ny flickvän. Jag försökte få henne att förstå varför jag inte litar på henne med hon svarade då med att det låter som att jag försöker hitta på en ursäkt att göra slut. Vi fortsatte att diskutera och tillslut sa hon att hon iaf lovade att försöka säga elaka saker till mig. Jag ville att hon skulle sluta helt med det kunde hon inte då hon har sina skämt och inte tänker på vad hon säger ibland. Hon sa att jag skulle säga till direkt
Som sagt så har jag mått väldigt dåligt över det här med att hon har sagt elaka saker men samtidigt funderar jag på om jag överreagerar och inte borde vara så känslig. Att man ska "tåla" lite skoj i ett förhållande.
Jag vet inte om hon har dålig självkänsla och projekterar på mig eller om hon saknar empati och inte kan förstå att jag blir ledsen. Hennes pappa dog när hon var 18 och hon har berättat hon var elak mot sin första pojkvän. Hon kan även bli väldigt arg på sin mamma t.ex om hon köper i en annan affär trots att vi var i en annan affär innan. Hon bråkar ofta med henne.
överreagerar jag eller är det här normalt i ett förhållande?