• Snöochsot

Ta bort ex från Facebook eller inte?

Hej. Min fråga angår sociala medier och ex pojkvänner.

Bör man ta bort ett ex från FB om jag mår dåligt av att vi är FB vänner men samtidigt gläds mycket åt minnet av honom? Dvs han var viktig för mig. Väldigt viktig. Då. Inte nu.

Vi ses aldrig, talar inte mer än att jag som regel alltid gratulerar honom på hans födelsedag men han gratulerar aldrig mig. Jag har ett falskt hopp inom mig. Han var den bästa personen jag mött. Jag vill INTE ha en kärleksrelation med honom men hoppet handlar om att vårda minnet på nåt sätt och att kanske vara vänner igen en dag. Bara vänner. Någon gång.

För en 4 år sedan had vi en relation. Sista gången vi sågs var 3 år sedan. Han blev kär i en person han träffade under tiden vi hade vår relation och träffade oss båda samtidigt. Jag kände mig mycket sårad och det tog fram tills nyligen att återfå någon sorts självkänsla (har tidigare varit utsatt för svår misshandel och mobbing i över 25 år och träffar inte min familj och har inga nära vänner såjag får trösta mig själv helt enkelt, vilket tar längre tid än om man är i en gemenskap där man kan ses och prata och ha kul).

Jag flyttade utomlands för 2 år sedan för att starta om.

Jag är egentligen fortfarande kär i personen i fråga, trots att jag vill gå vidare, och har dejtat andra män..vilka varit betydligt värre än honom trots att jag valt att vänta länge innan jag dejtade igen, och jag varit mycket försiktig med vem jag valt. Det gick inte så bra.

Skit samma, jag är iaf singel och satsar på karriären och har precis fått reda på att det jag drömt om nu är verklighet! Skall flytta till ett extremt speciellt ställe på jorden inom en snar framtid.

Men känner att jag vill ta bort den här killen från sociala medier. Samtidigt som jag inte vill ge intryck av att hata honom, för det gör jag uppenbarligen inte. Becås aj löv him lite grann på sätt och vis. <3

Men det tar kraft från mig.

Och samtidigt vill jag kunna säga hej om vi ses på stan någon gång.

Snälla skriv inte nedsättande kommentarer till mig.

Vill gärna ha lite konstruktiv respons dock.

Xx

• Svar på tråden Ta bort ex från Facebook eller inte?
  • Ellie

Ta bort honom och gå vidare. Du kan ju tänka på honom ibland om du vill ändå. Du kan ju definitivt säga hej om ni ses i framtiden även om ni inte är vänner på fb:) Det ni hade existerar även om han inte finns på dina sociala medier och du mår inte bra av att ha honom där. Det kommer kännas skönt att rensa ut lite gammalt. Lycka till, och grattis till flytten!

• 8airam8

Ta bort honom från Facebook. Du minns honom ändå, inte sant? Om ni träffas på stan så kan du fortfarande säga hej utan konstigheter. Ta bort honom. Våga det.

• daimstrut

Du kan väl bara sluta följa hans inlägg i flödet, då har du ju inte tagit bort honom men han "försvinner" för dig.

• Snöochsot

Det gjorde jag för 3 år sedan. Jag ser inget av honom, men jag är hemskt medveten om hans eventuella reaktioner över det han ser eller inte ser av mig. "Vad ful hon blivit." " Fortfarande loser" typ, inbillar jag mig. Varje dag.

Svar på tråden Ta bort ex från Facebook eller inte?