• Gäfvert

    Sätta dit kvinnomisshandlare

    Hej Familjeliv,

    Då detta är väldigt känsligt så kommer jag inte att nämna särskilt många detaljer då jag inte vill röja några identiteter.

    Kort sagt, hur kan man sätta dit en kvinnomisshandlare? Personen i fråga är väldigt "försiktig" av sig och gör ingenting på öppna platser och ringer från olika oregistrerade nummer när h*n vill ha kontakt. Vid en polisanmälan står i princip ord mot ord, och personens kompisar (som är medvetna om vad som sker) kommer att gå i god för denne och säkert lämna alibin och så vidare.

    Inspelning av samtalen pågår redan, men det behövs mer substans. Har ni några egna erfarenheter? Tips emottages tacksamt från alla håll.

  • Svar på tråden Sätta dit kvinnomisshandlare
  • Anonym (L)

    Försöka få fram namn och detaljer om just honom när han spelas in är väl det enda jag kan komma på :/ vet att vittne och märken sällan räcker.. hade ett ex som va helt sjuk, efter ett tag tog hans nya tjej kontakt med mig och då hade han blivit ännu värre.. hon tog bilder, printade sms med mera. Men polisen påstod att "vem som helst kan ta hans telefon och skicka de smsen"...... fastän han bodde ensam hos sina föräldrar arbetslös och bara spelade dataspel.. så om det går att sätta upp dold kamera så gör det! Vet att det är olagligt att filma någon utan dess vetskap men det går fortfarande att använda som bevis på något sätt har jag fattat det som. Bara säg att du fått tag på videon av en anonym vän.

  • Anonym (Jag)

    Helt otroligt, hur kan man som vän stödja en som misshandlar.. jag blir så arg!
    Finns det inte små kameror som man kan sätta upp?
    www.prylstaden.se/mini-hd-kamera-med-night-vision

    Vad är din relation till dessa två? Är du misshandlarens vän? Eller kan denne ana att du hjälper på något sätt?

  • Anonym (dokumentera)

    Dokumentera allt han gör. Spela in alla telefonsamtal, spara alla sms och mail. Sätt upp videövervakningskameror där du (kolla hur det är med gillstånd först). Be dina vänner vara om du måste träffa honom som vittnen

  • Anonym (Risk)

    Tänk på att inspelningarna kan komma att användas som argument mot offret. Man kan få höra att allt är riggat vilket domstolen tyvärr kan gå på. Viktigt att spela in men var väldigt noga med hur det presenteras etc dvs var beredd på att bli anklagad själv.

  • Anonym (G)
    Anonym (Risk) skrev 2017-09-05 21:41:16 följande:
    Tänk på att inspelningarna kan komma att användas som argument mot offret. Man kan få höra att allt är riggat vilket domstolen tyvärr kan gå på. Viktigt att spela in men var väldigt noga med hur det presenteras etc dvs var beredd på att bli anklagad själv.
    Håller med
Svar på tråden Sätta dit kvinnomisshandlare