• LHUF

feber som inte går ned

feber som inte går ned

LHUF
    Idag 00:31
    Sonen fick feber lördagkväll, runt 38.4, under natten hade han samma. Fick alvedon på natten för att kunna sova bättre. Under dagen så var han lite matt, hade 38,5 vid lunch så fick alvedon med tanke på värmen ute också. Sedan var han pigg, åt ok. Vid 20 tiden hade han 38,6 så gav Ipren inför natten. Han sprang runt och sedan la vi oss för natten, kollade att tempen gick ned och den hade iaf gått ned lite. Vid 22.45 huttrar han i soffan och kollar Temp då var den 39. Gav alvedon så det blir drägligt att sova. Nu kollade jag igen efter snart 2 timmar, men ff 39.. Han sover oroligt.

Nu har han ju både Ipren och alvedon i kroppen, borde inte tempen gå ned?

Tilde 080319, Hugo 110203
  • Svar på tråden feber som inte går ned
  • Famous

Lite borde den absolut ha gått ner tycker jag. Du kanske ska ringa 1177 och höra.

• LHUF

Nu kollade jag och nu hade den gått ned lite. Han får rätt hög Temp vid sjukdom men man glömmer fort..

• Famous

Men va skönt. Man blir lätt nojig med barnen. Hoppas han kryar på sig snart.

• Längtar88

Hur gammalt är barnet?

Ringde 1177 för samma sak gällande min 12 åring för nån vecka sedan faktiskt. Han blir nästan aldrig sjuk men låg då helt plötsligt i 39 grader (normaltemp 36) och medicin sänkte knappt nått, som bäst 38,6 och han var kraftigt påverkad av febern.

Enligt 1177 var det ingen fara att febern inte sänktes första dygnet men andra dygnet skulle alvedon hjälpa, vilket det senare visade sig göra. Aldrig varit med om liknande innan och var väldigt skeptisk till deras svar först.

Ring och rådfråga beroende på ålder mm, detta var bara svaret vi fick.

• LHUF

Så fort den förra Ipren försvann ur kroppen höjdes tempen igen, men nu har det gått 7 timmar sedan den dosen så kunde ge igen.

Sonen är bara 2,5 och det är ju inte ovanligt att så små får hög feber .. Och minns nu från sist att han brukar ha ngt dygn m hög feber som sedan lättar..

• LHUF

Tror också att han precis är på gränsen att ha högre dos. Han väger 14,5 och nästa gräns går vid 15 kilo. Så han behöver kanske lite mer egentligen

Svar på tråden feber som inte går ned