• hggeli

Apotekets graviditetstest erfarenheter?

Hej hej har fått ett x antal svagt positiva från billiga tester.

Sen tog jag ett cb digital ca bim -2 som var negativt. Vart såååå ledsen. Samma dag tog jag apotekets som jag får för mig är väldigt rättvisande. Aldrig fått svaga streck med det förr och det visade en svag men ändå tydlig linje som syns i de flesta ljus. Väldigt väldigt svag men det är tveklöst en linje.

Så vad tror ni?? Brukar apotekets ge spöklinjer? Tror inte det va??

Tror jag har grav hormoner hoppas det är tidigt bara och ej start på missfall.

Nån som.haft svaga linjer fram.till BIM. ??

• Svar på tråden Apotekets graviditetstest erfarenheter?
  • Carlii

Det kan finnas tusen anledningar till att du får så oklara svar från dina test, men den vanligaste är att mängden av hCG, det som graviditetstestet mäter, ökar olika hos alla, hos vissa ökar det jättefort från dag ett, medan andra har låga nivåer genom hela graviditeten, det är väldigt olika mellan alla 

www.billiga-tester.se/nyheter/spokstreck-felaktiga-falska-resultat
  • Snuttis2

Jag vet (VET) att ovissheten suger men jag skulle råda dig att generellt vänta med testandet till efter Bim!

Risken är att du bara får felaktiga resultat, antingen falska positiva pga kemisk graviditet eller falska negativa för att det finns för lite hcg och du testar innan rek!

• Snuttis2

Gällande frågan om testens kvalité så kan jag tyvärr inte svara, jag har slutat med allt vad teststickor heter och kör bara digitala tester för säkrare resultat. Dock har jag varierat märket på testen o de har oavsett märke aldrig visat fel.

Svar på tråden Apotekets graviditetstest erfarenheter?