• Äldre 29 May 16:37
    2818 visningar
    7 svar
    7
    2818

    Hyra häst och vagn billigt?

    Hej, undrar om någon har tips på ställen där man kan hyra häst och vagn till ett hyfsat billigt pris (max ca 2000kr). Har bal snart och jag och 3 vänner tänkte komma dit i häst och vagn men har lite ont om pengar :/

  • Svar på tråden Hyra häst och vagn billigt?
  • Anonym (Kunsk­ap)
    Äldre 29 May 16:40
    #1

    Kan ni något om hästar själva? Ska ni hyra kusk också? Hur långt ska ni åka?

  • Äldre 29 May 17:22
    #2

    Tror inte någon av oss kan köra häst och vagn, tänkte att med vagnen ingår kusk, och tid beror på pris osv, men kan vara mellan 30-60 min.

  • Anonym (Kunsk­ap)
    Äldre 29 May 17:38
    #3

    Då räcker inte 2000. Det får vara att ni känner någon med hästar som kan köra. Personen behöver lasta en enorm häst misstänker jag samt en stor vagn så de måste vara någon som kör hästbuss då. Sedan spänna för hästen tar sin goa tid. Bara att förbereda, lastning, köra och utrusta hästen kan ta 3 timmar, köra en timme och sedan göra samma procedur fast bakvänt som kan ta 2 timmar. Sammanlagt kan detta ta 6 timmar. Möjligen 4000 kan man komma undan med. Sedan tillkommer milersättning.

    Lättare att söka bland kompisar som har hästar, kanske någon som gör der på hobbynivå som tar 2000 för reskostnader och material.

  • Äldre 29 May 20:42
    #6
    alltsåvisamänniskor skrev 2017-05-29 17:56:48 följande:

    Vadå hyra en häst? Vet du vad en häst jävel kostar? skulle knappast hyra åt nån av mina hästar eller vagnar till värde över 100000 kr till nån jävla utteliggare ,de kan du glömma på engång finns INGEN seriös hästägare som skulle lämmna ut en häst till er, tror du det är nån leksak eller? 


    Du kanske ska läsa inläggen innan du blir så arg.....
  • Äldre 29 May 21:07
    #7

    Ni får väl ta de billigaste hästarna dvs Apostahästarna.

Svar på tråden Hyra häst och vagn billigt?