• AnnaKG

Vilken parfym använder du?

Jag letar efter en parfym som passar mig.. Är trött på alla jag har och alla jag använt.

Vet att parfymer funkar olika för olika personer men jag vill ha lite tips ;)

Vilken parfym använder du eller vilken parfym luktar absolut godast? :)

• Svar på tråden Vilken parfym använder du?
  • aerial

Jag gillar lätta dofter, har använt Dolce & Gabbana så länge jag kan minnas. Varvar mellan den och några av Cleans parfymer till vardags. Till fest använder jag Chloé, den är en aningens tyngre utan att för den delen lukta för starkt.

• Anonym Mamma1

Hugo boss femme och escada cherry, båda luktar underbart!

• Tihi

Jag vill också ha förslag. Vad tycker ni om YSL Mon Paris? Kan inte bestämma om den är tung eller åt det lättare hållet? Jag gillar lätta parfymer.

• nevermind

Ingen. Men de tre gånger om året jag gör det så använder jag Burberry Weekend.

• Duckan

De som jag fastnat och som jag rullar är:

Chloé (tror den är ursprungsvarianten med brun rosett, heter inget annat)
    Versace Yellow Diamond
    Clean Warm Cotton
    Hermès Un Jardin Sur le Toit

• Maya-LI

Jag tycker om parfymer från Byredo!
    De dofter jag har haft är:
    Tulipe
    Blanche
    Bal d'afrique

• Tihi
    Anna Hbg skrev 2017-05-31 09:38:13 följande:
    Använder Cerruti 1891
    Den hade jag glömt! Är det den där gamla halvrunda aprikosa flaskan? Måste lukta på den igen och se om jag fortfarande gillar den.

Jag såg på Kicks hemsida att den gamla YSL Paris ska finnas kvar? Den är ju säkert 25 år gammal är det någon som vet om den luktar som förr i tiden? På nätet läste jag att den luktar helt annorlunda fast det ska vara samma parfym.

Svar på tråden Vilken parfym använder du?