• Anonym (Gusten)

Hur skulle ni reagera on någon kysste er?

Hej!

Under hela min ungdom har jag haft väldigt svårt för att våga kyssa tjejer. Jag är väldigt social och trevlig vilket har gjort att jag är väldigt omtyckt blan tjejer. Jag har heller inga problem med att få kontakt med tjejer. Det som brukar skita sig för mig är att jag blir alltid så feg när det kommer till att våga kyssa tjejen man är intreserad av.

För ett tag sedan så träffades jag och en tjej några gånger utan att någon av oss tog initiativet till att kyssa den andra. Efter ett tag så tappade vi kontakten, och nu har vi inte haft kontakt på ett bra tag. Jag gillade den här tjejen jättemycket och jag är nästan helt säker på att hon gillade mig också.

Men nu när sommaren kommer så har jag tänkt att ha lite grillfester hemma hos mig. Och då har jag tänkt bjuda henne och hennes kompisar. Jag har fortfarande lite små känslor för henne av någon konstig anledning.

Men om det nu blir så att hon kommer på mina grillfester så måste jag våga kyssa henne. Men jag är orolig för hur hon skulle reagera då.

Hur skulle ni tjejer reagera om en kille kysste dig ungefär 7 månader efter att du hade varit intreserad av honom?

Och hur hade ni reagerat om en kille kysste dig 7 månader efter att ni hade slutat träffas utan att du hade några känslor för killen?

Mvh

• Svar på tråden Hur skulle ni reagera on någon kysste er?
  • Anonym (Men)

En kyss inleds väl oftast (och med fördel) av ett samspel. Man sitter närmare, man tittar på varandra, kanske rör den andra, skickar små signaler till varandra. Om någon bara började kyssa mig hade jag verkligen inte gillat det. 

• Anonym (Gusten)

Jo det förstår jag! Jag kommer ju isåfall försöka att komma henne närmare och focusera extra mycket på just henne.

Men om en kille som du var lite intreserad av 7 månader tidigare börjar att ta kontakt med dig ingen och kysser dig på en fest trots att du inte är intreserad av honnom längre, hur hade du reagerat då?

Anonym (Men) skrev 2017-05-29 22:01:23 följande:

En kyss inleds väl oftast (och med fördel) av ett samspel. Man sitter närmare, man tittar på varandra, kanske rör den andra, skickar små signaler till varandra. Om någon bara började kyssa mig hade jag verkligen inte gillat det. 

• Cecese

Beror på om jag fortfarande är intresserad eller inte. 

• Anonym (L)

Säger samma som ovan. Är jag intresserad av killen så hade jag blivit jätteglad om han kysst mig. Visar på mod vilket är attraherande.Tjejen kan ju vara precis lika mesig och då blir det att båda väntar ut den andra vilket så småningom troligen leder till att allt skiter sig. Det kan man ju visa genom att titta länge på varann, flytta närmre, småflirta lite under kvällen. Bara det faktum att hon skulle dyka upp på din grillfest efter att inte ha pratat på över ett halvår är en liten indikation på intresse kan jag tycka. Är man inte intresserad - ja då hade det väl varit lite jobbigt. Men tänker samtidigt att en puss/kyss dör man inte av. Hade förr tyckt det varit gulligt om en kille tog initiativet (så länge han inte håller fast ens huvud och våldtar en med tungan förstås!). Är man inte intresserad får man ju förklara det senare. 

Känner å andra sidan även att så länge man inte går tillväga som jag beskrev ovan så är det hyfsat märkligt om man kommer så pass långt som en kyss utan att vara intresserad. Det brukar ju ändå föregås av lite flirtande först, vilket man kanske inte gör om man inte är intresserad tänker jag.

• Anonym (Känsla är grejen!)

Först måste du kolla in vibbarna under kvällen. Söka ögonkontakt med henne, ge henne ett leende. Om det blir besvarat och om hon söker din blick under kvällen hade jag försökt tajma in henne nånstans  och typ ta hennes hand och säga "kom"  le lite flirtigt och sedan dragit henne emot mig och kysst henne. Detta är en fullträff för mig när killar gör vilket hänt en del gånger på fester:) Tro på dig själv och var lite förföriskt. sånt älskar tjejer...annars blir de osäkra och tror inte du  är intresserad.

• Anonym (Gusten)

Det va på det sättet det sket sig för mig förra gången för 7 månader sedan. Jag har inte så mycket erfarenhet med tjejer sedan innan vilket gjorde det svårt för mig. Och denna tjej ser väldigt bra ut så jag tror knappast att hon aldrig har behövt ta initiativet till en kyss tidigare heller. Med tiden så kom vi ifrån varandra.

Anonym (L) skrev 2017-05-29 22:44:26 följande:

Tjejen kan ju vara precis lika mesig och då blir det att båda väntar ut den andra vilket så småningom troligen leder till att allt skiter sig. Det kan man ju visa genom att titta länge på varann, flytta närmre, småflirta lite under kvällen. 

Svar på tråden Hur skulle ni reagera on någon kysste er?