• Jag är bara jag

Var kan man köpa paltbröd?

Rekommenderad att köpa paltbröd av bvc, men var tusan hittar med det? Frågade på Citygross, men icke. Vår lilla ICA är ju bara att glömma att de har det. Vem kan tänkas ha det? Finns Willys och COOP här, men kan ju handla inne i stan ibland där det finns Hemköp, Kvantum, Lidl och en stor COOP också.

• Svar på tråden Var kan man köpa paltbröd?
  • Minimalen

Det är så få som köper det så kolla frysdisken eller fråga personalen. Många affärer har det på lagret. Personligen tycker jag att det är vidrigt med mina föräldrar gillade det.

• Jag är bara jag
    Minimalen skrev 2017-05-29 22:38:56 följande:
    Det är så få som köper det så kolla frysdisken eller fråga personalen. Många affärer har det på lagret. Personligen tycker jag att det är vidrigt med mina föräldrar gillade det.
    Precis det vi gjorde på Citygross, men de hade det inte. Så vad är oddsen för att mindre butiker ska ha det tro? Jag vet inte ens vad det är och tänker inte äta det utan det är till vår bebis.
  • Minimalen
    Jag är bara jag skrev 2017-05-29 23:07:54 följande:

Precis det vi gjorde på Citygross, men de hade det inte. Så vad är oddsen för att mindre butiker ska ha det tro? Jag vet inte ens vad det är och tänker inte äta det utan det är till vår bebis.

Det är ett bröd bakat med blod. Som man kokar. Uppblött bröd alltså. Fråga om det inte går bra med blodpudding istället. Annars tror jag faktiskt att det är större chans på ICA, Coop eller Hemköp.
  • Carambolan

Finns bland knäckebrödet på mitt Hemköp i alla fall, en medelstor butik.

• EnAnonumius
    Jag är bara jag skrev 2017-05-29 23:07:54 följande:
    Varför skall du ge din bebis paltbröd?

Sedan är det lite lustigt, kan jag tycka, att du letar efter något du inte "vet vad det är", men ändå skall du ge din bebis det.

Bara för att Citygross inte har paltbröd, så betyder de inte att "mindre butiker" inte heller kan ha paltbröd för den saken skull.
    Citygross är en egen kedja med sitt egna sortiment.

ICA är ju en egen kedja med sitt egna sortiment. Dock kan ha lokala avvikelser på de olika butikerna beroende på vad kunderna efterfrågar mest från ICAs sortiment.
    Så jag har sett ICA Supermarkets med paltbröd i deras sortiment, även om den ICA Supermarket jag har 300 meter från mig saknar paltbröd, men det är inget kunderna efterfrågar (inte ens jag, som vet vad det är, men tycker inte det är gott) i detta kvarter.

Det är inte storleken på butiken som avgör sortimentet, om man skal hitta vissa varor, utan vad som ingår i olika Varuhuskedjors sortiment som avgör.

Kan ju redan säga nu att Lidl har inte paltbröd i sitt sortiment så du kommer inte att hitta det i någon Lidl butik. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Carambolan

Om man gör egen barngröt så är smulat paltbröd ett vanligt sätt att järnberika den.

• Jag är bara jag
    EnAnonumius skrev 2017-05-30 01:15:58 följande:
    Varför skall du ge din bebis paltbröd?

Sedan är det lite lustigt, kan jag tycka, att du letar efter något du inte "vet vad det är", men ändå skall du ge din bebis det.

Bara för att Citygross inte har paltbröd, så betyder de inte att "mindre butiker" inte heller kan ha paltbröd för den saken skull.
    Citygross är en egen kedja med sitt egna sortiment.

ICA är ju en egen kedja med sitt egna sortiment. Dock kan ha lokala avvikelser på de olika butikerna beroende på vad kunderna efterfrågar mest från ICAs sortiment.
    Så jag har sett ICA Supermarkets med paltbröd i deras sortiment, även om den ICA Supermarket jag har 300 meter från mig saknar paltbröd, men det är inget kunderna efterfrågar (inte ens jag, som vet vad det är, men tycker inte det är gott) i detta kvarter.

Det är inte storleken på butiken som avgör sortimentet, om man skal hitta vissa varor, utan vad som ingår i olika Varuhuskedjors sortiment som avgör.

Kan ju redan säga nu att Lidl har inte paltbröd i sitt sortiment så du kommer inte att hitta det i någon Lidl butik. 
    På inrådan av bvc för järnets skull. Du dumförklarar mig fullständigt så resten svarar jag inte ens på.
  • Jag är bara jag
    Minimalen skrev 2017-05-29 23:17:48 följande:
    Det är ett bröd bakat med blod. Som man kokar. Uppblött bröd alltså. Fråga om det inte går bra med blodpudding istället. Annars tror jag faktiskt att det är större chans på ICA, Coop eller Hemköp.
    Tydligen mer järn i det än blodpudding.
  • Jag är bara jag
    Carambolan skrev 2017-05-29 23:20:33 följande:
    Finns bland knäckebrödet på mitt Hemköp i alla fall, en medelstor butik.
    Ska kika där nästa gång vi är i stan. Tack!
  • Minimalen
    Jag är bara jag skrev 2017-05-30 22:20:43 följande:

Ska kika där nästa gång vi är i stan. Tack!

Det är tunnpaltbröd. Vet inte om det är lika järnrikt som riktigt paltbröd.
  • EnAnonumius
    Jag är bara jag skrev 2017-05-30 22:19:28 följande:
    På inrådan av bvc för järnets skull. Du dumförklarar mig fullständigt så resten svarar jag inte ens på.
    Tja, det var ju du som jämförde butisksstorlek och baserade det helt på butiksstorlek.

Minns du inte din egna fråga?:
    Precis det vi gjorde på Citygross, men de hade det inte. Så vad är oddsen för att mindre butiker ska ha det tro?

Känner du dig dumförklarad bara för att man påtalar att det har inget med butiksstroleken att göra, utan det handlar om vilket sortiment de olika butiskskedjorna har så är det knappast något jag kan stå till svars för. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Var kan man köpa paltbröd?