• Humlan88

    Santa fe 2007-16000 mil, värt?

    Hittat en skitfin Santa fe, mycket bytt och servad. Dock gått 16000. Han ska ha 38000 värt?

  • Svar på tråden Santa fe 2007-16000 mil, värt?
  • Rabarbapuppa
    Humlan88 skrev 2017-05-29 22:34:31 följande:

    Hittat en skitfin Santa fe, mycket bytt och servad. Dock gått 16000. Han ska ha 38000 värt?


    Om man kollar runt på även -08'or och liknande miltal (både under och över 16 tusen) så verkar de begära markant mer. Både 60 och 70 tusen. Så jag tycker nog spontant att det låter som ett bra pris. 
    När du säger skitfin så betyder det att du har tittat fysiskt på den eller?
    Han säger inte mycket i annonsen om vad som är nytt/bytt nämligen, mer än att den är servad enligt plan. 
    Men som sagt om du kikat på den o gillar den så tror jag det är rätt bra pris faktiskt. 

    Det är väl hjullager bak, handbroms, kränghämmarstag och lite sånt skit som klassiskt brukar ruttna ihop på dessa. Och så kollar du på rost såklart. 
    Förvånande många Santa Fe har varit med om automatlåderas, men du får ju känna att den växlar som den ska etc. 

    /Puppa
  • Rabarbapuppa
    Humlan88 skrev 2017-05-30 22:53:27 följande:

    Tack, har även hittat en Kia Sportage, har dock ingen erfarenhet av Kia


    KIA ägs av Hyundai och är lillasyster-märket eller vad man ska säga.
    Tror KIA säljer bra i Sverige, men kan lova dig att de är de generösa nybilsgarantierna som lockar svenskarna. Tror det är 10 år. Kollar man på beggat som redan är 7,8,10 år gammalt finns det enligt mig ingen som helst anledning att köpa en plastig Korean som KIA. Det är inga unika bilar på något sätt. Jag har kört ett par, (även Sportage) och de är rätt "döda" om du frågar mig.

    /Puppa 
  • Rabarbapuppa
    Humlan88 skrev 2017-05-31 10:22:19 följande:

    Vad rekommenderar du för suv? 2006-2007


    Jag har ingen aning, det är inget segment som jag har varit inne på själv.
    Jag svarade bara vad jag tror är hyfsat sakligt och objektivt utifrån eget personligt kunskap/intresse för bilar och bilmarknaden rent generellt, så jag ska inte ge mig in i att försöka rekommendera en eller annan SUV specifikt. Däremot tycker jag nog att om det är en sån Santa Fe du är inne på så var just det objektet rätt okej prissatt.

    Det beror ju också på vilken prisklass du är inne på. Om jag skulle få för mig att köra/äga SUV då blir det troligen BMW X5, och det är en annan prisklass. Nu är denna bilmodell utanför min ekonomiska räckvidd, men det gör ju i och för sig inte så mycket då jag som sagt inte söker den biltypen.

    /Puppa 
Svar på tråden Santa fe 2007-16000 mil, värt?