• Anonym (Singel)

Singel efter lååångt förhållande och dejtar "fel"??

Jag är singel efter ett långt förhållande på ca 8,5 år. Jag har nyligen börjat dejta, är med på någon dejtingsida på nätet samt tinder.

Tinder höll jag på med ganske mycket i början, träffade en kille därifrån som jag fortfarande dejtar, visar sig att han har börjat gilla mig väldigt mycket. Jag gillade inte alls honom i början men tänker att man kan ge personen ett par chanser till. Han är inte min typ utseendemässigt, föll inte för hans utseende.

Men vi har trevligt ihop, skrattar, kanske mer som vän från mitt håll, sexet funkar inte riktigt , gillar honom kanske mest för att jag märker och vet att han gillar mig väldigt mycket.

Problemet är väl att jag kanske safear och liksom dejtar "fula" killar eller killar jag vet inte kan såra mig så mycket, då jag väljer killar som jag vet att jag inte kommer att kunna bli tokintresserad av eller tokkär i typ

Vad gör man åt detta?? Någon som känner igen sig??

• Svar på tråden Singel efter lååångt förhållande och dejtar "fel"??
  • MaryM

Alla är knäppa som singlar efter ett så långt förhållande. Det tar typ 2 år att bli normal och redo för ett nytt förhållande. :)

Självklart ska du inte vara med honom. Det är elakt mot honom dessutom.

Du sitter inte i sjön eller hur? Ville du ha nåt ljummet kunde du varit i ditt gamla förtrollande.

Satsa på dig själv först och främst nu.

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (x)

Jag ser det lite annorlunda. 
    Du skriver att ni har trevligt ihop och skrattar, att du gillar den här killen.
    För mig väger sånt mycket starkare än fysisk attraktion som är bara skindeep och som kan ändras åt båda hållen.
    När man tycker om någon så brukar den personen bli attraktiv i ens ögon.
    Och klassisk snygghet falnar rätt fort med ålder.

Att sexet inte funkar, ser jag inte som konstigt. 
    Sex som allt annat blir bättre ju mer man tränar, ni har väl knappast hunnit träna så mycket än. 

Jag skulle säga kör på, men ge inga löften och se vart det tar er. 

• Domesticgoddess
    Anonym (x) skrev 2017-05-30 05:45:13 följande:

För mig väger sånt mycket starkare än fysisk attraktion som är bara skindeep och som kan ändras åt båda hållen.

Sex som allt annat blir bättre ju mer man tränar, ni har väl knappast hunnit träna så mycket än. 

Håller inte riktigt med. Helt enig i att klassisk skönhet falnar fort men fysisk attraktion är, tycker jag, något helt annat än skönhet. Jag tänker som så att om man inte tänder rejält på sin partner / dejt i början så lär den fysiska attraktionen bli nästan obefintlig på tid. Oftast har man ju betydligt mycket mer sex när man är nyförälskad än efter några år tillsammans..

Visst är det så att sexet blir bättre och bättre ju mer man tränar men min erfarenhet är likväl att man ganska snabbt får en känsla av om man är kompatibla i grunden..

Mitt råd till ts vore att landa i att vara singel snarare än att försöka hitta någon hon tycker är "spontant oattraktiv" bara för att ha någon. Dejta och ha kul men utan att sikta på förhållande så kommer bergis det där "slaget i magen" av att träffa någon som bara får en att känna "wow" aå småningom.
  • Tecum

...och jag håller med dig. Attraktion är något som kan växa fram även om personen inte är direkt het från början.

Men det handlar om vilken personlighetstyp man är, tror jag. Är TS den som brukar tända på alla cylindrar och det har gått bra tidigare är det kanske den väg hon ska gå. Men om den typen av relationer har misslyckats är det dags att tänka om. 
  • Anonym (Singel)
    MaryM skrev 2017-05-30 05:40:06 följande:

Alla är knäppa som singlar efter ett så långt förhållande. Det tar typ 2 år att bli normal och redo för ett nytt förhållande. :)

Självklart ska du inte vara med honom. Det är elakt mot honom dessutom.

Du sitter inte i sjön eller hur? Ville du ha nåt ljummet kunde du varit i ditt gamla förtrollande.

Satsa på dig själv först och främst nu.

Elakt mot honom vet jag inte, har ju ändå pratat med om honom och sagt att jag dejtar fler och att jag kanske inte är riktigt redo för ett seriöst förhållande. Men jag har ju ändå behov av manlig närhet om man säger så =)

Fast jag kommer vara knäpp efter 2 år också. Jag har alltid varit knäpp när det kommer till killar som jag är intresserad av. Blir antingen väldigt klängig eller helt avvisande typ :P

Ne vill inte ha något ljummet såklart, men jag blir inte yngre heller så...
  • Anonym (Singel)

Ja jag tänker köra på eftersom vi ändå har trevlig tillsammans och han kan fylla mitt närhetsbehov just nu hehe.

Fast jag har redan varit i ett förhållande där inte fysisk attraktion fanns på slutet, kändes som om att vara ihop med sin bästa vän och vill inte ha så igen egentligen. Vill ju ha lite pirr och känna att jag tänder på killen, både fysiskt och psykiskt pratar jag om här då. Attraktion för mig handlar inte bara om utseende.

Vet inte om sexet kommer bli bättre, han kommer snabbt, han har liten och verkar inte kunna tillfredsställa mig sexuellt. Men med kramar och pussar kan han tillfredsställa mig, samt med komplimanger och bekräftelse.
  • Anonym (Singel)
    Domesticgoddess skrev 2017-05-30 06:08:46 följande:
    Håller inte riktigt med. Helt enig i att klassisk skönhet falnar fort men fysisk attraktion är, tycker jag, något helt annat än skönhet. Jag tänker som så att om man inte tänder rejält på sin partner / dejt i början så lär den fysiska attraktionen bli nästan obefintlig på tid. Oftast har man ju betydligt mycket mer sex när man är nyförälskad än efter några år tillsammans..

Visst är det så att sexet blir bättre och bättre ju mer man tränar men min erfarenhet är likväl att man ganska snabbt får en känsla av om man är kompatibla i grunden..

Mitt råd till ts vore att landa i att vara singel snarare än att försöka hitta någon hon tycker är "spontant oattraktiv" bara för att ha någon. Dejta och ha kul men utan att sikta på förhållande så kommer bergis det där "slaget i magen" av att träffa någon som bara får en att känna "wow" aå småningom.
    Ja håller med dig och det gör två av mina närmsta vänner med. Jag ska hitta någon som det känns "wow" med menar dem på. Men som jag skrev blir jag konstig av att vara intresserad av någon, tänk om personen inte gillar mig tillbaka, vilket oftast brukar hända, då blir jag ju sårad?

Har redan träffat nån som det kändes "wow" med, men han sårade mig, suprise och nu har han tjej så han går inte att få. Därför safear jag och väljer killar som vill ha mig och som blir helt galna i mig (på ett bra sätt då).

Det var det som hände i mitt förra förhållande, jag var inte alls intresserad av honom i början, men han var det i mig. Jag tyckte ändå att han var schysst och vi hade kul tillsammans och så. Han bjöd med mig till sin släkt osv. Vi började som vänner. Sen började jag få mer känslor för honom. Vi blev till och med ihop innan vi ens hade haft sex.

Känns som om jag går i samma fotspår igen. Men samtidigt så orkar jag inte med att bli sårad. Skitsvårt!
  • Anonym (mmmm)

Du är inte redo för nytt förhållande TS, taskigt om killen är det. Ni får väl prata om saken mer. 

låter mer som han bara är en kille du är med tills du en dag träffar den stora kärleken. 

• Tecum
    Anonym (Singel) skrev 2017-05-30 17:17:09 följande:
    Ja jag tänker köra på eftersom vi ändå har trevlig tillsammans och han kan fylla mitt närhetsbehov just nu hehe.

Fast jag har redan varit i ett förhållande där inte fysisk attraktion fanns på slutet, kändes som om att vara ihop med sin bästa vän och vill inte ha så igen egentligen. Vill ju ha lite pirr och känna att jag tänder på killen, både fysiskt och psykiskt pratar jag om här då. Attraktion för mig handlar inte bara om utseende.

Vet inte om sexet kommer bli bättre, han kommer snabbt, han har liten och verkar inte kunna tillfredsställa mig sexuellt. Men med kramar och pussar kan han tillfredsställa mig, samt med komplimanger och bekräftelse.
    Om du har den uppfattningen om hans sexuella förmåga tror jag att det blir svårt för er att ha en långvarigt bra relation. Sex är viktigare än man tror.
  • kvarnfot
    Anonym (Singel) skrev 2017-05-30 17:11:10 följande:
    Elakt mot honom vet jag inte, har ju ändå pratat med om honom och sagt att jag dejtar fler och att jag kanske inte är riktigt redo för ett seriöst förhållande. Men jag har ju ändå behov av manlig närhet om man säger så =)

Fast jag kommer vara knäpp efter 2 år också. Jag har alltid varit knäpp när det kommer till killar som jag är intresserad av. Blir antingen väldigt klängig eller helt avvisande typ :P

Ne vill inte ha något ljummet såklart, men jag blir inte yngre heller så...
    Det låter som du börjar komma till åren, hur gammal är du?
    Annars så tycker jag att du ska köra på med killen du dejtar om du trivs med honom, sex brukar ju bli bättre med åren.

Nyfiken ot-fråga: Är själv i en separation nu och funderar på hur jag ska dejta så småningom. Sist jag var singel 12 år sedan så var mötesplatsen bäst för seriösa dejter (INTE sexdejter), för vilken ålder är Tinder bra?
Svar på tråden Singel efter lååångt förhållande och dejtar "fel"??