• Nifelheim

Tatuera över ärr?

Sitter och funderar på att göra en ny gaddning och vill gärna göra den på sidan, alltså från armhålan och ner mot höften.

NU är det så att jag i min ungdom har blivit knivskuren där så har 3 ganska stora ärr. Hur blir det om man tatuerar över dem?
    Har sett folk som har tatuerat över småärr och då syns ju inte ärren längre, men hur blir det med stora ärr?

Någon som vet?

• Svar på tråden Tatuera över ärr?
  • Fru Bulle

Min förra påjkvän tatuerade över rätt stora ärr på armen. De syntes fortfarande efteråt men tatueringen gjorde ju att det smällte ihop mer.
    Jag tycker det nog är synd att tatuera över ärr på det sättet.. smart ide men tatueringen blir förstörd och kan inte bäras upp på samma sätt. Fast det är ju smaksak.

• Nifelheim

Hehe okej tack. Får se hur jag gör. Hade egentligen tänkt mig något annat på andra sidan men vill inte att tatueringen ska se helkonstig ut. är ju inga breda ärr men ganska långa..

Får fråga min tatuerare..han borde ju veta..:D

• ThreeOneG

Det beror helt på hur skadad huden med ärren är. Om den är väldigt tunn så bör man köra lite försiktigt just över de områden. Men överlag så brukar det gå bra att tatuera över ärrvävnad, har gjort det själv.

• Nifelheim

Okej du har inga bilder på hur det blev? Just över ärren? Vill gärna se innan jag gör ngt överilat..:)

• ThreeOneG

Det är lite svårt att se eftersom det sitter i armvecken och underarmarna, men du kan föreställa dig att det är lite...ja...som ärr fast med färg över.
    Det enklaste är om du visar dina ärr för din tatuerare så kan ni säkert komma överens om någonting som kommer att funka för dig.

Svar på tråden Tatuera över ärr?