• Anonym (Liket)

Går på okända människors begravningar

Jag brukar ibland få på olika människors begravningar, trots att jag egentligen inte ens har träffat den döde eller någon anhörig tidigare. Jag är dock alltid respektfull, jag är alltid uppklädd i kavaj och har blommor med mig. Jag har aldrig reflekterat över detta tidigare men jag tror det hela beror på en fascination för dramatiska händelser och inte minst en fascination för döden.
    Och ju mer laddad begravningen är, desto mer vill jag dit. Mest lockande är det när det rör sig om människor som inte är så gamla, dvs 50 och nedåt.

Hur ser ni på det här med att gå på okändas begravningar? Jag vill betona att jag inte är intresserad av att döda någon eller skada någon, detta är mer en fascination för döden i sig och själva dramat kring den.

• Svar på tråden Går på okända människors begravningar
  • Anonym (Liket lever)

Intressant och första gången jag hör talas om att någon gör så.

Läser du på om den bortgångna människans liv?

• Anonym (Jo)

Aldrig hört talas om detta.

• Anonym (Liket)
    Anonym (Liket lever) skrev 2017-05-30 14:25:50 följande:

Intressant och första gången jag hör talas om att någon gör så.

Läser du på om den bortgångna människans liv?

Dödsannonser kollar jag först, för att se vem personen är. Där står ålder på den avlidne samt familjeförhållanden. Ibland kan man googla på personen och på så sätt få lite bakgrundsinfo, men ibland finns knappt någon info alls. Ibland kan det vara ett dödsfall som uppmärksammats i media, och då går det ofta att få mycket info om den avlidne.  
  • Anonym (Wtf)

Vad är det du vill får ut av det? Och vad FÅR du ut av det?

• Anonym (Liket)
    Finsklapphundkunnig skrev 2017-05-30 14:32:39 följande:

Blir det inte konstigt om folk frågar vem du är och hur du känner den avlidne, vad svarar du då?

Jag har aldrig blivit konfronterad. Men beroende på vem som har dött skulle jag nog ge olika svar. Det som ligger närmast till hans är att man är bekant med den avlidne eller kompis.. Men det beror på ålder osv..
  • taquine

Låter jäkligt vridet i min bok. Kanske dags att skaffa sig en ny "hobby" Hade inte uppskattat att totala främlingar stövlade in på mina nära och käras begravningar och även ha med sig blommor.

Goodness me
  • Anonym (Liket)
    Anonym (Wtf) skrev 2017-05-30 14:32:21 följande:

Vad är det du vill får ut av det? Och vad FÅR du ut av det?

Jag vill se en dramatisk händelse, vara en del av den.. Sedan har jag en fascination för döden och döda människor.
  • Anonym (Liket)
    taquine skrev 2017-05-30 14:35:43 följande:

Låter jäkligt vridet i min bok. Kanske dags att skaffa sig en ny "hobby" Hade inte uppskattat att totala främlingar stövlade in på mina nära och käras begravningar och även ha med sig blommor.

Jag är givetvis alltid uppklädd. Ibland har det hänt att man har blivit så tagen att man har suttit där och bölat, alltså bölat på riktigt,
  • Anonym (Liket lever)
    taquine skrev 2017-05-30 14:35:43 följande:

Annorlunda och inte olagligt.

Tråden gör mig inspirerad då jag är en person som gärna "forskar" i andra människors liv, andra människor som jag känner till, men som inte känner mig.
Svar på tråden Går på okända människors begravningar