Inget hjärtljud i vecka 9 :(
Jag har pcos och har svårt att bli gravid. Har 1 barn som blivit till på naturligt sätt och 1 barn som blivit till med pergotime (ägglossningsstimulerande). Nu blev jag gravid igen. Helt oplanerat och utan hormoner tack vare min nya kost. Vi blev super lyckliga över att kroppen fixade det helt själv utan hjälp. Men som vanligt är jag superorolig! Har varit med om ett missfall tidigare så jag bokade in ett VUL denna gång för att veta så att allt såg bra ut.
Jag gjorde ett VUL igår i vecka 9(8+3) hos min gynekolog som jag har gått hos länge. När hon kollade så stämde inte veckan som jag trodde att jag var i. Men jag är säker på när bebisen blev till. Jag har i stort sett aldrig mens, men helt plötsligt fick jag en liten blödning som varade 1 dag och därefter ägglossning. Och jag vet att jag hade ägglossning för jag gjorde ett digitalt test. Vi hade samlag och 2 veckor senare så fick jag ett positivt gravtest. Så datumet kan inte vara fel. Hon fick det lilla fostret till att bara vara i vecka 8(7+4). Hon hittade inget hjärtljud och hon tyckte att fostersäcken såg konstig ut. Den ska vara helt rund, men min var lite avlång. När jag kollar på bilder från olika ultraljud på nätet så tycker jag att dom flesta ser avlånga ut.:/ Jag hade även som 2 stora skuggor på sidan om fostersäcken som hon tyckte såg ut som att det skulle komma en blödning :( Hon sa att det förmodligen har stannat av och att det är missfall på gång:( Jag visste inte vart jag skulle ta vägen! Allt bara togs ifrån oss. Vår glädje över att få en till liten skatt försvann.
Så nu ska jag få en kallelse till en skrapning om inte kroppen fixar det själv. Men det känns så konstigt! Ska man bara ta bort det utan att kolla igen? Känns så hemskt att man ska gå runt med ett dött foster i magen och vänta på att det ska tas bort.
Har någon varit med om detta? Att man inte ser hjärtljud ena veckan, men en vecka senare så gör man det:) Och kan fostret vara lite mindre även fast att veckan stämmer utan att det behöver vara fel? Kan hon ha mätt fel?
Vill så gärna att hon ska ha fel! Kram