• Anonym (Aj aj)

Ont av stödbälte

Jag har, ända sedan vecka 10 då jag behövde börja använda stödbälte på grund av foglossning, fått ont av detta. Både barnmorska och sjukgymnast har visat hur bältet ska sitta, och hjälpt mig med detta utan framgång. Inte nog med att jag får otroligt ont i ryggen- det känns även som om mina höfter ska gå av! Det känns som att de pressas ihop (oavsett om bältet sitter hårt eller löst), och efter en kort stund börjar mina höfter värka och domna bort. Det känns som att de låser sig. Dessa problem sitter sedan i i ungefär ett dygn, även långt efter att bältet tagits av.

Någon som haft samma problem, och vad gjorde ni åt det?

• Svar på tråden Ont av stödbälte
  • Anonym (Kiropraktor)

Min kiropraktor fixade det där mkt bättre än mitt stödbälte. Enligt henne har det helt fel effekt som låser höfterna istället för att hjälpa till med rörligheten. Min andra graviditet blev mycket bättre ur den aspekten!

• Anonym (Aje)

Jag är sjukskriven pga foglossning och provade ha ett sånt där rejält stödbälte en gång och ALDRIG mer. Det var skönt i några minuter och sen började det göra ont istället, försökte dumt nog rätta till det istället för att bara ta bort skiten så jag hade det kanske en kvart men utan att lyckas få det bättre. Detta var ungefär tre veckor sedan och sen dess gör det galet ont på ett ställe i höften och det är konstant. Så det där jävla bältet har alltså gjort att smärtan blivit värre.

• Anonym (Aj aj)

Får nog helt sluta använda bältet jag med... Verkar vara det bästa.

• Anonym (Aj aj)

Får nog helt sluta använda bältet jag med... Verkar vara det bästa.

Svar på tråden Ont av stödbälte