Livmoderhalscancer
Ni som har/haft livmoderhalscancer vad hade ni för symptom innan ni fick ert besked?
Ni som har/haft livmoderhalscancer vad hade ni för symptom innan ni fick ert besked?
Spottings och mellanblödningar är de vanligaste symtomen!
Inga alls. Inte ens cellförändringar tyvärr. Varför är orolig?
Usch, det är sånt man inte vill höra . Hoppas du mår bra nu!!
Oj stackare. :( får man fråga hur det upptäcktes om det inte var några cellförändringar?
Har senaste månaderna haft mer riklig mens och mellan blödningar varannan vecka. Väldigt mycket blod dock inga små blödningar. Väldigt ont i nedre delen av kroppen bäckenet och benen och ofta en molande mensvärk.
Ska till kvinnohälsan på måndag och är väl lite orolig för vad som kan vara fel. :(
Alltså, jag remitterades till kvinnokliniken för cellprovet då visade svåra cellförändringar. Men egentligen hade det redan hunnit utvecklas till cancer. Men jag har aldrig haft cellförändringar tidigare, så ingen förvarning.
Låter mer som du har typ myom. Tror inte msn blöder mängder från början med livmoderhalscancer. Och i början inga symtom är vanligt. Men har du tagit cellprov, på de flesta visar det sig trots allt?
Usch beklagar verkligen. Hoppas det blir bättre för dig! <3
Har läst lite om myom och funderat på det också. Tror egentligen inte att det är något speciellt allvarligt direkt men får se vad det visar.
Ja jag har gjort cellprov för 2 år sen på efterkontrollen efter förlossningen med mitt andra barn det visade ingenting.
Hade livmodercancer och hade mellanblödningar och blödning efter samlag inga andra symtom