Min sambo ljuger
Hej!
Jag har den senaste tiden märkt att min sambo undanhåller hur mycket han får in varje månad. Jag är mammaledig och får 7500 kr i mån han får ca 15.000 i lön och ibland mer då han har två jobb!
Jag såg att han fått in extra denna månad så inkomsten blev ca 20.000 för honom, ändå ville han att jag skulle betala hyra på 2500, är det verkligen ok?
Jag har räkningar på 10.000 varje månad och nu ska jag även börja betala hyra? Är det rättvist? Jag är mammaledig med en 3-månaders bebis. Jag har redan sålt mitt guld och andra ägodelar för att ha råd då jag redan går minus varje månad. Och jag handlar ju till oss!!! Mat ute, blöjor, osv osv
Jag har inte haft råd att betala en enda räkning denna månad för att han skulle ha hyra, dessutom låg jag redan 1700 kr minus på kontot för att jag köpt mat till oss. Jag trodde seriöst inte att han skulle kräva hyra.
Jag känner inte att det är en bra idé att ha delad ekonomi när jag är mammaledig och han jobbar.
Sen att han ljuger om att han fått 6000 extra denna månad och ändå kräver hyra när jag redan är minus känns som en spark i ansiktet.
De "skulder" vi har är dessutom gemensamma men han anser att vi ska ta hand om det som står på våra namn individuellt även om vi handlat tillsammans. Han har helt enkelt lämnat mig i sticket.
Sen idag sa jag att jag ville åka och handla hem mat, då säger han att han inte har nå pengar kvar!!! När jag vet att han har det!!! Jag blir så jävla sur!! Vi har knappt nå mat hemma!
VAD SKA JAG GÖRA!?!?!?