vivinni skrev 2017-05-31 19:00:31 följande:
Fast det fungerar ju om man har en plan efteråt, vilket jag har. Tänkte börja med LCHF och givetvis träning.
Klart det fungerar om man har en plan, men det har inte de flesta. 
Jag har visserligen gått upp några kilo sen årsskiftet men det är för att jag är gravid i 6 månaden så jag är ursäktad
Har behållt min muskelprocent, fettprocent men ökat i vätska såklart...inte en cm större över lår, armar eller stuss. Så jag skulle nog säga att jag lyckats hålla min kropp hälsosam och sett till att äta samma typ av mat som innan med fler mellanmål eftersom kroppen nu bränner mer. Så jag har absolut ingen svältdiet under graviditeten och hittade en riktigt bra balans för mig vad gällde matintag mellan min vlcd-period och det att jag blev gravid. Men då har jag en egen coach jag träffar en gång i veckan, en egen PT på gymmet som samarbetar med mig coach och en fantastiskt stöttande maken som backade upp mig hela vägen. Jag föder barn i augusti/september och räknar med att vara nere på min grundvikt innan året är slut igen. Jag har fortsatt träffa min coach under graviditeten och lär mig fortfarande jätteviktiga saker som jag kan omsätta i praktiken även om jag är gravid. Utan att gå ner i vikt såklart...
(Och innan någon blir hysterisk så JA min barnmorska har stenkoll på allt och det ser jättebra ut så det är absolut ingen fara med bebis)
Jag kände mig småhungrig första två dagarna av mina vlcd-perioder (körde 8dagar på raken och sen sen upptrappning till vanlig mat. Totalt 3 vlcd perioder dvs 8x3 dagar) men sen sätter ketonerna in och man har ingen hungerkänsla. Jag åt två shakes och 2 bars om dagen, drack mycket vatten och kaffe. Det som gör att man blir hungrig är om man fuskar... så jag tyckte det gick oförskämt lätt att äta vlcd. Ingen yrsel, ingen hunger och inget annat negativt bortsett från att man får lite dålig andedräkt 
Sen vet jag ju inte hur dina produkter är, men dom jag åt var oroligt bra.
För mig har det funkat jättebra men faran med vlcd är att många ser det som en quickfix. Det svåra är inte att går ner, det svåra börjar när man hamnat där man vill vara och börjar känna sig bekväm igen...
Lycka till, håller tummarna att det går som du vill :)