databeroende sambo och snart barn
Jag blir snart galen. Min sambo spelar WOW från kl 6-7 på morgonen, går till jobbet vid 10-11. Under dessa 4 timmar sitter han och spelar, han äter frukost där inne, han kan inte ens ta sig tiden att koka vanligt kaffe utan har en vattenkokare med snabbkaffe. Han jobbar till ca 17-20. Han är egen företagare så tiderna varierar.
Men så fort han kommer hem tar han maten med sig till datorn, jobbar i 30-60 min för att sedan spela wow till 00-01 på natten.
Han har vi vissa tillfällen under det senaste året "fått nog" och tagit sönder sin datamus för att sluta spela. Sen går han och köper en ny efter 1 vecka.
Han betalar det mesta här hemma(Hyra och räkningar å lite av maten), medan jag städar, tvättar, lagar mat osv. Vilket är något vi kommit överens om. Han tycker det inte är mer än rätt då kan tjänar trippelt av det jag tjänar. Jag är såklart tacksam för det och gör därför försöker hålla det tipp top här hemma och ser till att det alltid är mat när han kommer hem och att han alltid har matlåda. Börjar dock störa mig lite på att han drar fram saker och bara låter det ligga. Som när han gör frukost låter han smulor, knivar, skärbräda, rester och disk stå framme. När han ätit ställer han bara ner tallriken i diskhon även fast jag alltid ser till att diskmaskinen är tom/lortig så det alltid bara är att ställa in. Hans kläder ligger över hela sovrummet. Han sagt åt han att jag inte kan plocka upp allt efter honom då han är 33 inte 15.
När han kommer hem från jobbet vill han inte prata, inte vara nära för han har jobbat hela dagen, han är så utmattad då och vill inte tänka på något. När vi kollar tv/film kollar han aldrig utan måste sitta och spela i telefonen samtidigt som vi kollar. När jag påpekar att det inte är så kul att vi tjafsat i 30 min om vad vi ska se och när vi väl kollar spelar han spel i telefonen, ja då blir han sur.
Jag förstår att han är trött efter jobbet. Men när det är helg skyller han på att då vill han bara vara ledig och inte tänka på något.
Vi väntar vårar första barn nu i juni och jag är riktigt orolig över att detta inte kommer hålla pga hans spelande.
När jag pratar med honom om detta säger han att han förstår och att han ska trappa ner osv. Men det blir aldrig till det bättre. Får också höra "Jag tar väl bort det då, så jag kan sitta och ha tråkigt med dig istället"
God tar inte längre att han inte ens kan sitta och äta med mig för han är så himla trött efter en dag på jobbet. Men kan sätta sig och spela i 4-6 timmar efter jobbet. Han vill inte ha sex heller för han är så trött..
HJÄLP. Vad ska jag göra.. vi ska ju ändå få vårt första barn tillsammans. Så vill inte bara lämna. Har nån mer haft sambo som spelat men slutat när barnet kommit?