• karmayogi

Illamående och dålig aptit

Är i vecka sju och har de senaste 2 veckorna haft ett enormt illamående. Kräks ungefär en gång om dagen också. Utöver det har jag ingen aptit. Tvingar i mig vitt bröd med lite smör och apelsin. Om jag inte äter mår jag mer illa och när jag väl äter mår jag också illa. Är sjukskriven den här veckan och bara ligger raklång i sängen. När ska detta gå över? Fick rådet av Bm att äta åksjuketabletter, men jag är väldigt nojig när det kommer till den biten.

Någon som lider av samma symptom?

• Svar på tråden Illamående och dålig aptit
  • GrönaDruvan

Jag mådde sjukt illa mellan vecka 7-11...var sängliggandes hela tiden förutom när jag jobbade (fråga mig inte hur jag klarade det). Fick knappt i mig nån mat och allt smakade och luktade fruktansvärt. Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv.
    Mellan vecka 11-18 mådde jag illa, men det var något bättre.

• GrönaDruvan

Jag åt åksjuketabletter, vet ej om det hjälpte så mycket, men det är ingen fara att äta dessa. Ätit de alla 3 graviditeter.

• karmayogi

Blev du inte mer illamående när du inte åt? Jag känner själv att det är mitt dilemma. Äta fast jag inte vill bara för att hindra eskalerande illamående. Tårarna kryper fram när jag äter!

• GrönaDruvan
    karmayogi skrev 2017-06-01 21:55:47 följande:

Blev du inte mer illamående när du inte åt? Jag känner själv att det är mitt dilemma. Äta fast jag inte vill bara för att hindra eskalerande illamående. Tårarna kryper fram när jag äter!

Jag mådde illa från det jag slog upp ögonen på morgonen tills jag la mig på kvällen. Det hjälpte att äta en liten stund, men illamåendet var snabbt tillbaka. Tyvärr fanns det i stort sett inget jag klarade att äta, men jag fick i mig smoothie, yoghurt och äpplen..så lite fick jag i mig, men ingen "riktig mat". Tvingade i mig lite pasta ibland.
  • GrönaDruvan

Jag mådde illa av min man, han fick sova i annat rum..han luktade så äckligt!! Mådde illa av att duscha...duschcreme o schampo luktade så äckligt (även det parfymfria) och även vattnet luktade illa...
    Fy vilken hemsk tid.
    Är nu i vecka 36 imon och klarar fortfarande inte tacos (som jag älskar annars) och lukten av kokt ris (men kan iaf äta det nu).
    Broccoli o blomkål klarar jag heller inte än, och det älskade jag innan...

• karmayogi

Åh! Så det blir alltså inte bättre?! Då får jag leva på tekakor och apelsin i sju månader till!

• GrönaDruvan
    karmayogi skrev 2017-06-01 22:23:48 följande:

Åh! Så det blir alltså inte bättre?! Då får jag leva på tekakor och apelsin i sju månader till!

Jodå, det mesta illamåendet släppte runt vecka 18, och jag har kunnat äta det mesta efter det och nu var det längesen jag mådde illa. Det är bara de få grejerna jag fortfarande inte klarar. Har lite dålig matlust nu i slutet också, men mår inte illa.
    Det är ju så olika, så det går ju inte att säga hur det blir för dig.
    Hoppas det släpper snart!
  • Didiloo

Gå och träna! Jag vet att det säkert känns helt omöjligt, men för mig var det bara precis när jag var på gymmet och tränade som jag inte mådde illa under de första 15 veckorna. Sen kom illamåendet tillbaka så fort jag kom hem, men skönt att få rast en stund. Och efter vecka 15 gick illamåendet över och jag mådde jättebra, hoppas det blir så för dig med!

• narie24

Jag mådde också pyton, och som du säger så mådde jag sämre om jag inte åt. Men noll matlust!

Det som funkade bäst för mig var smoothie med bär och sen knapra på finn crisp. Typ lite hela tiden.

• karmayogi

Tack! Blir verkligen tokig! Ligger här och vill bara spy. Är hungrig och borde äta, men det går inte! Bara tanken på mat för mig att hulka! :(

• vad ska man heta

Jag brukar bli tokdålig alla mina graviditeter. Jag ligger i sängen och allt bara snurrar helt galet mycket. Fick må illatabletter, men dom hjälpte inte mycket alltså

Går över i typ v 15. Jag vill bara dö när jag mår så där.

• karmayogi

Vecka 10 nu och jag hoppas att illamåendet snart går över! Har dessutom lågt blodtryck så jag är svimfärdig hela tiden också!

Svar på tråden Illamående och dålig aptit