• Anonym (Adriennew)

Jag vill starta en blog

Jag är en tjej på 23 som går hemma med min dotter som är lite drygt ett år. Har inget jobb att gå tillbaka till så jag har funderat på att starta en blog som jobb. Jag vill ha fokus på mode för "riktiga" tjejer och flickor. Visa upp söta kläder som man kan vilja ha och andra tips. Vad tror ni om den idén? Jag surfar mycket på internet och letar kläder och mode i andra länder så jag är ganska väl insatt. Och har god smak. Tror ni det går att leva på en sådan ide? Vad behöver jag tänka på?

OBS, Den ska ej vara som andra blogar utan mer utgå från MIN stil.

• Svar på tråden Jag vill starta en blog
  • John22

Don't hold your breath.

Hur många modeintresserade tror du startar bloggar varje dag för att de inbillar sig att de är lite bättre än alla andra och kan tjäna pengar på det?

Sedan är det väl inte mycket till "idé" att visa upp kläder i en blogg - några miljoner människor sysslar redan med det.

Med det sagt är det väl bara att köra på om du inte har något bättre för dig, men investera inte en massa pengar i det och bli inte tjurig om du inte drar in några pengar.

• Anonym (vg)

Tyvärr så är det en lika långsökt dröm som att vilja bli en känd musiker eller skådespelare. Du kan absolut starta en blogg men riktigt så enkelt är det nog inte att kunna försörja sig på den..

• Anonym (Adriennew)
    John22 skrev 2017-06-02 08:35:16 följande:

Don't hold your breath.

Hur många modeintresserade tror du startar bloggar varje dag för att de inbillar sig att de är lite bättre än alla andra och kan tjäna pengar på det?

Sedan är det väl inte mycket till "idé" att visa upp kläder i en blogg - några miljoner människor sysslar redan med det.

Med det sagt är det väl bara att köra på om du inte har något bättre för dig, men investera inte en massa pengar i det och bli inte tjurig om du inte drar in några pengar.

Jag sa inte att jag var bättre men jag har en egen stil.
  • Anonym (Adriennew)
    Anonym (vg) skrev 2017-06-02 08:37:03 följande:

Tyvärr så är det en lika långsökt dröm som att vilja bli en känd musiker eller skådespelare. Du kan absolut starta en blogg men riktigt så enkelt är det nog inte att kunna försörja sig på den..

Det är också på det viset att jag skriver ganska bra och roligt
  • Bibbidi

Starta gärna en blogg om du vill, men du ska nog utgå mer från att den kommer vara en hobby än att du kommer tjäna pengar på den för rent krasst kommer det bli svårt, nästan omöjligt. Det är så himla många som skriver bloggar idag, och många av dem lever väldigt annorlunda liv än sina läsare (eller de försöker visa att de gör det för att locka läsare)  - vilket gör att de blir intressanta att läsa. Du kommer ha stentuff konkurrens. Att visa lite bilder på kläder som man hittat på internet räcker inte. Vad exakt är din plan? De stora bloggarna planerar sina inlägg, "på måndag kl 12 lägger jag upp det här, klockan 16.00 lägger jag upp det här". 

Rent krasst tycker jag du ska satsa på någonting annat. Jag säger inte att det är omöjligt, men du har inte stor procentchans att lyckas om man säger så. Du kanske ska satsa på att börja plugga någonting och att börja blogga? Tänker så att du inte stensatsar enbart på bloggen och sen misslyckas den.

Sen måste du jobba med ditt språk. Ingen vill läsa en blogg som är dåligt skriven.

• Anonym (Linda)
    Anonym (Adriennew) skrev 2017-06-02 08:40:30 följande:

Det är också på det viset att jag skriver ganska bra och roligt

Men trots det kan du ingen stava till blogg?
  • Anonym (Fccj)

Skaffa dig ett riktigt jobb istället

• Bibbidi
    Anonym (Linda) skrev 2017-06-02 08:53:33 följande:
    Antagligen för att det är fredag  Flört
  • Anonym (Adriennew)
    Anonym (Linda) skrev 2017-06-02 08:53:33 följande:

Jag använder den internationella beteckningen.
  • Anonym (Adriennew)
    Bibbidi skrev 2017-06-02 08:49:18 följande:

Starta gärna en blogg om du vill, men du ska nog utgå mer från att den kommer vara en hobby än att du kommer tjäna pengar på den för rent krasst kommer det bli svårt, nästan omöjligt. Det är så himla många som skriver bloggar idag, och många av dem lever väldigt annorlunda liv än sina läsare (eller de försöker visa att de gör det för att locka läsare)  - vilket gör att de blir intressanta att läsa. Du kommer ha stentuff konkurrens. Att visa lite bilder på kläder som man hittat på internet räcker inte. Vad exakt är din plan? De stora bloggarna planerar sina inlägg, "på måndag kl 12 lägger jag upp det här, klockan 16.00 lägger jag upp det här". 

Rent krasst tycker jag du ska satsa på någonting annat. Jag säger inte att det är omöjligt, men du har inte stor procentchans att lyckas om man säger så. Du kanske ska satsa på att börja plugga någonting och att börja blogga? Tänker så att du inte stensatsar enbart på bloggen och sen misslyckas den.

Sen måste du jobba med ditt språk. Ingen vill läsa en blogg som är dåligt skriven.

Jag kanske inte kan leva på den men det kan ju vara roligt och intressant och kanske ge lite pengar i alla fall.
Svar på tråden Jag vill starta en blog