• Anonym (Fundersam)

Ni som varit otrogna och sagt att ni älskar er älskare/älskarinna

Jag undrar hur ni som är i ett förhållande med eller utan barn tänker när ni väljer att vara otrogna, sedan säger till älskaren/älskarinnan att ni älskar dom men ändå väljer att stanna i förhållandet?

Ljuger ni bara för alla parter?
    Älskar ni båda?
    Hur kan man välja att vara kvar i ett förhållande som uppenbarligen inte fungerar på alla plan bara för barnens skull? (om man nu har barn)

Väldigt nyfiken för jag förstår inte tänket alls..

• Svar på tråden Ni som varit otrogna och sagt att ni älskar er älskare/älskarinna
  • Linux1003

Personligen ingen förespråkare av otrohet i någon form. Skulle aldrig skaffa älskarinna om jag var i ett förhållande utan barn. Då skulle jag avsluta förhållandet och gå vidare då det saknas troligtvis både förutsättningar och långsiktighet.

Situationen blir dock betydligt mer komplext när det finns barn med i bilden. Det kommer in betydligt fler aspekter och påverkande faktorer som försvårar hela processen.

• Anonym (Fundersam)
    Linux1003 skrev 2017-06-02 11:10:57 följande:

Personligen ingen förespråkare av otrohet i någon form. Skulle aldrig skaffa älskarinna om jag var i ett förhållande utan barn. Då skulle jag avsluta förhållandet och gå vidare då det saknas troligtvis både förutsättningar och långsiktighet.

Situationen blir dock betydligt mer komplext när det finns barn med i bilden. Det kommer in betydligt fler aspekter och påverkande faktorer som försvårar hela processen.

Absolut, komplexiteten är given för mig. Jag är bara ute efter hur man tänker om man nu faktiskt tar steget att vara otrogen och sedan blir förälskad..
  • Linux1003
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-06-02 11:17:37 följande:

Absolut, komplexiteten är given för mig. Jag är bara ute efter hur man tänker om man nu faktiskt tar steget att vara otrogen och sedan blir förälskad..

Det kan man aldrig gardera sig mot och mer avhängt vart man kommer ifrån alltså den personliga situation och vad man söker. Många får kärlek och värme hemma men brist på sex.

Vad är din egen situation?
  • Anonym (Fundersam)
    Linux1003 skrev 2017-06-02 11:24:09 följande:
    Det kan man aldrig gardera sig mot och mer avhängt vart man kommer ifrån alltså den personliga situation och vad man söker. Många får kärlek och värme hemma men brist på sex.

Vad är din egen situation?
    Min egen situation är åt helvete.. men oväsentlig i den här frågeställningen.
  • Svinet666

Var inte ett handikappat egomonster och börja med att berätta sanningen för din pojkvän

• Anonym (Fundersam)
    Svinet666 skrev 2017-06-02 11:39:21 följande:

Var inte ett handikappat egomonster och börja med att berätta sanningen för din pojkvän

Hoppsan, jag sa ju att min situation va oväsentlig..

Vill du inte svara på mina frågor så är det helt okej, men du har ingen aning om hur min situation ser ut och den är OVÄSENTLIG

Hade jag själv varit otrogen och velat ha input så hade jag ju frågat om det istället.. eller hur?
  • Anonym (Fundersam)
    Svinet666 skrev 2017-06-02 11:39:21 följande:

Å pojkvän.. det va intressant.. hmm..
  • Linux1003
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-06-02 11:32:28 följande:

Min egen situation är åt helvete.. men oväsentlig i den här frågeställningen.

Man brukar kunna få mer uttömmande svar om man utvecklar tråden än att förhålla Sig neutral och en mer generell princip. Det skapar förståelse varför du ställer frågan.
  • Anonym (Erfarenhet)

Jag har erfarenhet av det. För många år sedan så hade jag en sambo. Sista halvåret så blev han ovanligt romantisk, skämde bort mig och fjäskade. En dag så hittade jag mail. ( han hade använt min dator för att ligga in på sin mail och sedan inte loggat ut.., dummefan) mailen avslöjade att han hade haft en älskarinna i ca 6 månader. Han skrev att han älskade henne, han hade aldrig känt så där förut, hon var den underbaraste kvinna han någonsin träffat, han ville gifta sig och ha barn med henne osv. Han skrev också att han inte kunde lämna mig för att jag tydligen var skör psykiskt och då skulle ta livet av mig. ( jag är den stabilaste jag vet)

När han kom hem den dagen så kom han inte in. Han förstod snabbt att jag upptäkt hans otrohet. Han bönade och bad. Han friade. Älskarinnan hade i princip lurat honom i säng och sedan utpressat honom för att han skulle träffa henne osv. Under det närmsta dygnet så försökte han (halvhjärtat) ta livet av sig, köpte ring, förde över pengar till mig osv. Men jag vägrade. Han fick flytta från min bostad omedelbart. Han flyttade in till älskarinnan.

Han fortsatte ringa mig bakom hennes rygg, lämna presenter, förklara att jag var den enda osv.

Av gemensamma bekanta så fick jag höra storyn som älskarinnan fått höra... enligt henne så lämnade han mig för att han ville leva med älskarinnan. Han hade inga känslor för mig och han hade dumpat mig trots att jag brutit ihop och blivit helt förstörd.. Jag hade tydligen också svårt att fatta att det var slut. Men deras kärlek hade äntligen segrat! Dom två var äkta vara och dom skulle leva ihop resten av sina liv.

Deras förhållande höll några månader. Men än i dag ca 8 år senare så hör han fortfarande av sig ibland och be om en andra chans. Jag själv är lyckligt gift med en trogen man :)

• Anonym (ehm)
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-06-02 11:02:18 följande:

Jag undrar hur ni som är i ett förhållande med eller utan barn tänker när ni väljer att vara otrogna, sedan säger till älskaren/älskarinnan att ni älskar dom men ändå väljer att stanna i förhållandet?

Ljuger ni bara för alla parter?
    Älskar ni båda?
    Hur kan man välja att vara kvar i ett förhållande som uppenbarligen inte fungerar på alla plan bara för barnens skull? (om man nu har barn)

Väldigt nyfiken för jag förstår inte tänket alls..

Vad får dig att tro att ett förhållande "inte fungerar på alla plan" bara för att någon är otrogen? Du verkar ha fått det där om bakfoten. Folk är otrogna för att de INTE vill lämna sitt förhållande, för att kunna äta kakan och ha den kvar. Otrohet handlar om egoism inte om problem i förhållandet.
Svar på tråden Ni som varit otrogna och sagt att ni älskar er älskare/älskarinna