• Humlan88

    Jävligt fräsch bil, men 21000 värt att köpa?

    Hittat en jävligt fräsch Toyota rav4 2007 för 54000. Det enda som jag tänker på är milen. Gått 21000. Är de värt att köpa en bil som gått så långt?

  • Svar på tråden Jävligt fräsch bil, men 21000 värt att köpa?
  • Bibbidi

    Alltså folk kör ju fortfarande runt i bilar som är flera årtionden gamla så att du är intresserad av en bil från 2007 som kört 21000 är väl egentlige inget farligt, det viktiga är ju hur bilen ser ut inuti. Tofflan nämnde kamrem, är den bytt i bilen? Byta kamrem går på mellan 3-7 tusen oftast. Hur ser bromsarna ut? Alla leder? (tex styrled/spindelleder). Bara för att nämna lite. Det kan bli dyrt ifall mycket måste bytas inom en snar framtid. När är bilen senast besiktigad?

    Har du någon bilkunnig i din närhet som skulle kunna kolla igenom den? 

  • Anna74a

    Det är ganska många mil, jag hade köpt en annan.
    Om kopplingen är sliten kan det ju också dra iväg.

  • Gabbe75
    Anna74a skrev 2017-06-02 22:03:40 följande:

    Det är ganska många mil, jag hade köpt en annan.
    Om kopplingen är sliten kan det ju också dra iväg.


    Jag hade också köpt en annan. På 4WD är det dessutom inte helt ovanligt att differential och andra komponenter i tranmissionen är slitna.
  • Grande Rock

    Jag har aldrig ägt en bil som gått så lite som 21 000mil, men så har jag iofs ingen erfarenhet av varken toyota eller fyrhjulsdrivet så det kanske inte är relevant.


    Att tro är att inte veta
  • Rabarbapuppa

    Köpte min BMW då den hade gått 22 tusen. Nu har den gått drygt 30 tusen, den är 16 år gammal. Bästa familjebil vi haft. 
    Visst, jag har fått skruva lite, men vanligt underhåll som kommer med åren. 
    Enda grejen är väl att man bör vara lite dedikerad i sitt ägande, att köra och äga lite långsiktigt för värdet är inte så högt på dem när de gått riktigt långt. 

Svar på tråden Jävligt fräsch bil, men 21000 värt att köpa?