• Anonym (Person med ångest)

Terror - vågar man gå på Celine Dion konsert i Stockholm 17 juni 2017????

Precis köpt två biljetter till Celine Dion konserten men tappade TOTALT lusten när jag kom på läget... att hej, det kan ske en bombning, vem vet.. magen iskall och klump i halsen.. ångest.. vill inte.. eller är det tryggt? Ska man våga? Tänker såklart på Manchester.. min man och jag (han är inte rädd..) vill gå.. vi har två barn.. vill inte dö.. vad tycker folk där ute??? Kan man veta att det kommer gå bra? Säkerheten högre nu?

• Svar på tråden Terror - vågar man gå på Celine Dion konsert i Stockholm 17 juni 2017????
  • Lavva1177

Ingen kan ge dig 100% garantier om att det inte kommer hända något. Ja det finns en (rätt liten) chans att drabbas av terrorism när du är ute, men du har ju också en chans att bli påkörd av en bil, råka ut för en eldsvåda eller bli plötsligt sjuk. Vad jag säger är att shit happens men man kan inte sluta leva för det. Dock modigt att du vågar utsätta dig för Celine Dion i två timmar men hey vem är jag att döma? :D

• Fidden

Det är nog lugnt, ska du se. Det är konserter som lockar unga och barn som är målet nu för tiden.

Lavva1177 skrev 2017-06-02 17:15:42 följande:

Ingen kan ge dig 100% garantier om att det inte kommer hända något. Ja det finns en (rätt liten) chans att drabbas av terrorism när du är ute, men du har ju också en chans att bli påkörd av en bil, råka ut för en eldsvåda eller bli plötsligt sjuk. Vad jag säger är att shit happens men man kan inte sluta leva för det. Dock modigt att du vågar utsätta dig för Celine Dion i två timmar men hey vem är jag att döma? :D

Haha, döm iväg!!:P Vet jag är cheesy lol, men älskar ÄLSKAR Celine Dion! Inte hennes musik bara.. rätt tråkig musik (hade inte gillat den om någon annan sjöng den..) men hennes uttryck och teknik/röst! Är en passionerad musiker hihi :D
  • Anonym (Jo)

Det är nog ingen fara.

Jag KAN dö i trafiken, men gör allt jag kan för att inte göra dumma risker och allt man kan göra för att undvika just det.. försöker leva sunt och förnuftigt just för att undvika olyckor och ohälsa och ja.. död.. så jag förstår retoriken, men.. är ju just därför jag helst undviker stor konsert i en huvudstad just nu.. terror dödar folk varje dag.. så jag undviker ju enorma folkmassor.. ingen konsert är egentligen värd risken.. men nu har vi betalat för svindyra biljetter och hej - ska man våga?? Har sån dödsångest att jag vet verkligen inte. Ni tycker det är tokigt?

• Anonym (Väljer att undvika)

Terrorister vinner oavsett vad man gör. Undviker man att utsätta sig så har de vunnit iom rädslan. Envisas man med att samlas i stora arrangemang så vinner de, massa offer.

• Anonym (Annika)

Du åker aldrig bil va..?

• Anonym (IS-regering)

Själv gör jag allt jag kan för att undvika platser där terrorister kan tänkas slå till. I synnerhet så länge vi har en regering som dels släpper in stora mängder muslimer, varav många islamister, i landet, men dessutom välkomnar tillbaka IS-terrorister till Sverige med öppna armar och extra bidrag. Miljöpartiet är som bekant nära allierat med islamisterna.

Kanske att vi får en regering nästa år som tar terrorfrågan på större allvar och spårar upp och drar in medborgarskapet för terrorister och skickar tillbaka dem till deras hemländer. Men så länge vi har en öppet IS-sympatiserande regering så försöker jag ligga lågt så jag inte själv blir offer för terrorn.

Svar på tråden Terror - vågar man gå på Celine Dion konsert i Stockholm 17 juni 2017????