• MalinSusanna

Namn flicka sep

Jag och sambon har svårt att komma överens om namn till vår lilla flicka som kommer i sep. Är iaf nere på fyra namnförslag nu som vi båda tycker är ok... Så svårt, ska både passa på en bebis, barn, tonåring och slutligen en vuxen.

Vilket är finast tycker ni? ??????????????

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Namn flicka sep
  • Grus grus

Helt opartiskt röstar jag på Lovis. (Min dotter heter det och jag tycker att det är världens finaste namn)

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Anonym (Bia)

Lovis tycker jag är lite flickigt, inte så fint på en vuxen kvinna. Klara (stavat så) tycker jag är stiligt och passar alla åldrar.

• nnnnnnnn

Vänta tills barnet kommer!

Vi har 3 barn, till första hade vi båda ett par namn men kom inte överens. När barnet var max 1 h gammalt så hade vi bestämt oss för ett namn som inte var på någons lista.
    När andra barnet kom hade vi 2 namn som vi var överens om, barnet fick ett av dessa namn.
    Trean - vi hade ett enda namn som vi var överens om sedan många år tillbaka. Inget kunde få oss att ändra oss, tänkte vi, så alla visste vad barnet skulle heta. Men ut kom ett barn som inte passade med namnet (konstigt nog, för det känns märkligt att man ens kan ha en uppfattning om det när barnet är så litet), så vi kom på ett namn som passade perfekt bara några minuter efter förlossningen. Gissa om hela släkten blev förvånade...

• Anonym (Clara)

Röstar på Clara. Stella och Lova har jag hört som djurnamn (häst och katt) och Lovis låter som ett smeknamn på ett barn.

Tycker alla namnen passar på ett litet barn men Clara passar bäst på en vuxen.

• DenNamnbitne

Alla fyra namnen är söta men Clara är det som uppbär mest pondus och finess. ett suveränt namN!!

• Gurkan25

Tycker Clara är jättefint och röstade på det, men Lovis kommer på en andra plats, Ronjas mamma hette ju det, så himla fint!:)

• fluu

Clara- underbart! Vackert och sirligt, men samtidigt ståtligt, seriöst och har pondus. Graciöst på något sätt. Inga direkta smeknamn och gångbart på alla vis. Topp!

Lovis- fint, men lite väl sött och mjukt.

Lova- samma som Lovis fast mindre smeknamnsbetonat

Stella- vackert, bra gångbart. Bara inte en favvo hos mig.

Röstar helt klart för Clara.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (H)

Jag röstar på Clara, vackert, internationellt och lagom ovanligt. Annars är ju Lovisa fint också, som variant på Lovis.

• MalinSusanna

Tack hjälpen! =) Clara var det namnet vi hade allra först och är min sambos favoritnamn. Jag tycker stavningen med C är vackrare än med K och att det ger ett mjukare intryck. Samt att det inte blir "Klara, färdiga, gå..."  

Men ja som sagt får se vad hon passar att heta när hon väl är ute, kanske blir något helt annat än något av dessa namn ;)  

Svar på tråden Namn flicka sep