• Anonym (Man73)

Träningsförälskelse

Tränar ganska mycket och har träffat världens bästa träningskompis som kör samma upplägg som mig med löpning, cykling och coreträning så numera kör vi de flesta passen ihop och har jättekul tillsammans. Problemet är att det är en yngre kvinna som är vältränad (såklart), rolig och ser bra ut men min fru är inte alls vidare glad för detta.

Jag älskar min partner in life och kommer aldrig lämna eller gå bakom ryggen på henne men samtidigt gillar jag att umgås med min nya kompis och det vill jag inte mista. Fast nu har det blivit ännu lite mer komplicerat... Min kompis har nyligen berättat att hon har blivit över öronen förälskad i mig trots att hon också har familj. Jag har sagt till henne att jag gärna är hennes träningskompis men inte mer. Fast nu är jag lite orolig att hon ska hitta på nåt för att få det hon vill... Därför funderar jag på om att berätta för min fru eller om det är dumt att oroa i onödan? Hon är förresten redan lite orolig eftersom vi ofta tränar ihop vilket jag är helt ärlig med. Vad göra?

• Svar på tråden Träningsförälskelse
  • PeterGB3G

Om du är seriös och inte vill riskera ditt äktenskap så bryter du helt med din träningskompis nu genast. Ses inte alls mer överhuvudtaget. Om du tror att det går att ordna eller fortsätter för att "se vad som händer" får du skylla dig själv sen.

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (E.)

Jag tycker defenetivt att du ska prata med din fru om det. Om du verkligen inte vill något mer än att träna med den här kompisen, så har du ju inget att dölja. Att du är ärlig och uppriktig med din fru och därtill vill ha hennes råd och åsikt i frågan borde stärka hennes förtroende och er tillit. Vill hon att du ska byta träningskompis så gör det! Tänker att det även kan leda till att känslorna från träningskompisen svalnar - många attraktioner uppstår och förstärks av det hemliga/förbjudna/spännande.

• Doc H

Om du inte vill mista din fru så "bryter" /"gör slut" med din träningskompis!

Nu, bums!

Jag hamnade i en liknande situation och det tog verkligen "skruv i helvetet"

Höll på att forlora frun!

• Anonym (...)

Avbryt med träningskompisen, hon har ju sagt att hon är förälskad i dig och då är det ju liksom inte på kompisstadiet.
    Det lär bara gå illa.

• PeterGB3G
    Anonym (E.) skrev 2017-06-02 21:42:32 följande:

leda till att känslorna från träningskompisen svalnar - många attraktioner uppstår och förstärks av det hemliga/förbjudna/spännande.

ligger mycket i detta. spänningen sitter till stor del i det förbjudna.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (tralala)

Som andra redan påpekat så kommer det förmodligen gå åt helvete, men som alla andra förälskade personer så kommer du såklart skita i det och köra på ändå för det är ju bara så spännande och härligt.  Snart kommer du börja hitta fel i din partner och ert förhållande för hon är ju bara i vägen för dig och träningssnärtan, det blir ett självspelande piano. Du blir mer och mer oförsiktig och rätt vad det är blir du påkommen och där tar det roliga slut, antingen sitter du och skriver på skilsmässopappren eller i ett förhållande som förvandlats till ett helvete och undrar huuuuur det kunde bli så, men svaret på den fråga vet du såklart redan själv och som någon redan skrivit så får du skylla dig själv, tyvärr kommer även din fru och era barn (om ni har några) ta del av skiten du åstadkommit.

Svar på tråden Träningsförälskelse