Träningsförälskelse
Tränar ganska mycket och har träffat världens bästa träningskompis som kör samma upplägg som mig med löpning, cykling och coreträning så numera kör vi de flesta passen ihop och har jättekul tillsammans. Problemet är att det är en yngre kvinna som är vältränad (såklart), rolig och ser bra ut men min fru är inte alls vidare glad för detta.
Jag älskar min partner in life och kommer aldrig lämna eller gå bakom ryggen på henne men samtidigt gillar jag att umgås med min nya kompis och det vill jag inte mista. Fast nu har det blivit ännu lite mer komplicerat... Min kompis har nyligen berättat att hon har blivit över öronen förälskad i mig trots att hon också har familj. Jag har sagt till henne att jag gärna är hennes träningskompis men inte mer. Fast nu är jag lite orolig att hon ska hitta på nåt för att få det hon vill... Därför funderar jag på om att berätta för min fru eller om det är dumt att oroa i onödan? Hon är förresten redan lite orolig eftersom vi ofta tränar ihop vilket jag är helt ärlig med. Vad göra?