• Anonym (Liten mamma)

Sjalkunniga, se hit!!! Bärsjal till stor bebis?

Min bebis väger 10 kg och jag är på jakt efter en bärsjal. Tanken är en vävd sjal eftersom jag har en bärsele.

Själv är jag av modellen XS, lång men väldigt slank. Jag gillar inte alls när det är ändar på sjalen som hänger och slänger. Vilken storlek på sjalen skulle du rekommendera mig?

Funkar det ens med vävd sjal till en så tung bebi? Jag vill inte slita alltför mycket på ryggen då jag redan nu har väldiga besvär.

• Svar på tråden Sjalkunniga, se hit!!! Bärsjal till stor bebis?
  • Anonym (Liten mamma)

Puffar

• Anonym (Liten mamma)

Ingen?

• annikasater

Hej. Om du har FB så finns det jättebra grupper för bärsjalar, sök bara på bärsjalar så får du upp gruppen med 20 000 medlemmar. I övrigt så funkar det jättebra med vävd sjal till din bebis. Läs på lite om olika material för att se vilka kvalitéer som du är ute efter. Det finns även en grupp för köp och sälj bärsjalar, där har du massa spännande att prova på. Generellt är att sjalar med högre gsm (vikt per kvadratmeter tyg) är lämpligare ju större barnet blir. I kombination med olika material så får du olika känsla i din sjal. Du kan tex kolla på sjalar med bomull/lin, eller bomull/merino och ca 10000 andra olika blandningar. Lovar att bärsjal är den bästa investeringen du kan göra.

• Anonym (..)

Allt beror på hur du knyter.

Jag bär min treåring på 15 kg bekvämt i en vävd sjal, men jag kan knyta bra och avlastande. Det kräver lite övning innan det blir fantastiskt bekvämt.

Vilken storlek du ska ha beror också på hur du vill knyta.

Jag är storlek M med en treåring. Har storlek 6 som bas men kan knyta med allt från storlek 2 och uppåt. I vissa knyt skulle en 6:a ge svansar, i andra inte.

Kolla wrapyouinlove på youtube!

Svar på tråden Sjalkunniga, se hit!!! Bärsjal till stor bebis?