• Zippen

    Svärmor

    Tjena, vet ej om de är rätt kategori men vi kör!

    De e så att ja känner att ja må skriva av mig lite innan ja exploderar. Har en svärmor som är så extremt jobbig! Går inte en vecka utan att hon ska komma till oss å stanna några nätter för att hålla på med våran son! Om man håller i honom så kan hon komma mitt från ingenstans å bara ta han ur famnen på en å börja gosa/busa med honom. Sen när de gäller mat så är jag noga med att han inte ska äta socker i mängder nu när han är så liten, men det sliter svärmor totalt i! Kommer aldrig glömma när hon satt å gav min son 3st mums mums trotts att hon vet att jag inte vill ge honom sånt nu! Känns som man inte blir respekterad av henne. Brinner snart av!

  • Svar på tråden Svärmor
  • Joo3221414

    Men varför lät du henne mata honom med sånt? Säg åt henne! Ta tillbaka barnet från henne när du vill osv.

  • Zippen

    Haha ja grejen är den att ja inte tillät de å de visste hon om, men ändå gjorde hon de....

    De försökte ja å de blev ett jävla liv

  • Juvel

    Jag skulle absolut aldrig acceptera att ha en svärmor så ofta på besök. Såklart inte heller min egen mamma. Respektlöst att tränga sig på så ofta och i så hög grad.

    Vad säger din sambo om detta?

  • Emale

    Jag tycker du ska prata med din sambo. Hon måste ju rimligtvis förstå att det här inte är ok med dig. Gentemot svärmor måste du fortsätta att sätta ned foten även om det blir gräl, det där som du beskriver är inte ok. Troligen är det ett uttryck för den gamla och förlegade uppfattningen att kvinnor har företräde till barnen. Stå på dig!

Svar på tråden Svärmor