• Äldre 3 Jun 12:24
    3684 visningar
    2 svar
    2
    3684

    Magen har börjat kaosa

    Hej!

    Min mage har gått helt åt det förstoppade hållet under hela graviditeten (förutom en period i början) är nu i v33 och sedan vecka 32 så har jag varit dålig i magen varje morgon. Nu dom senaste 3 dagarna så går jag på toa flera ggr med magont på morgonen :(

    Magen stannar upp under dagen och då är jag mest matt och illamående :/ sen börjar det om morgonen därpå igen...

    Är det nån mer som har fått detta? Min bm säger att det antagligen bara är ett virus... men det har ju hållit på i över en vecka?? Blir inte klok på det här ????

  • Svar på tråden Magen har börjat kaosa
  • Äldre 28 Jun 17:12
    #1

    det kan vara så att kroppen börjar rensa sig i förberedelse till förlossningen. Jag är i v 34+4 och känner igen det. det har pågått nu i ca 2-3 veckor. Här om dagen fick jag kraftig värk i magen och satt på toa rätt länge på grund av lös i magen. men sen gav det med sig. Jag undrade också om det vaar någon virus. men nu tror jag att det bara är så att tarmarna rensar sig

  • Äldre 28 Jun 20:41
    #2

    Är i v 35 o tycker också att jag märkt viss skillnad på magen , mindre förstoppad o mer krampig!!!

Svar på tråden Magen har börjat kaosa