• cenno

Har någon pratat med kurator i samband med ivf - hjälpte det?

Jag har mått väldigt dåligt under den här tiden sedan jag började med ivf i september förra året. Gick till en kurator på KS men jag tyckte bara att det enda hon sa var att det var synd om mig och det räcker ju att jag tycker synd om mig sälv.
    Jag behöver hjälp att ta mig ur mina negativa tankar. Kan ju ha varit att denna kurator inte passade just mig. Någon som har poitiva erfranheter?

• Svar på tråden Har någon pratat med kurator i samband med ivf - hjälpte det?
  • Paprikan

Hej!

Jag har gått hos en samtalsterapeut i snart ett år. Det har hjlpt mig otroligt mycket att prata med henne. Hon har fått mig se saker ur nya perspektiv och stöttat mig i dom tuffaste perioderna. Det är sååå skönt att bara få vräka ur sig alla tankar utan att behöva tänka sig för vad man säger, där är det ok att vara ego och hata alla med barn. Kan varmt rekomenderas!!

Kolla tex www.psykosyntesmottagning.se

Om det är för dyrt kan man gå hos en elev för 200 kr/timme. Det har jag gjort.

Hör gärna av dig om du har några funderingar!

Kramar Paprikan

• sabia

hej du. jag har åxå gått till kurator, som jag tyckte att hon var mycket bra. jag kansker ville att hon skulle säga mer än vad hon gjorde. det som hjälpt mig mer var att jag fick sitta där gråtta av mig ordertligt. då jag pratade inte med någon annan vad jag gick igenom. kram på dig

• JsN

Jag har fått möjligheten att gå till en kurator via vår klinik. För mig hjälper det jättemycket. Genom att jag träffar kuratorn med jämna mellanrum så kan jag lite grand släppa mina negativa tankar mellan mina besök hos henne. Dels får jag ett tillfälle att faktiskt älta, dels hjälper hon mig att fokusera mina funderingar i mer positiva riktningar.

Svar på tråden Har någon pratat med kurator i samband med ivf - hjälpte det?