Är PRIDE även en röst för de med fysiska och psykiska funktionhinder?
Är PRIDE även en röst för de med fysiska och psykiska funktionhinder?
Efter att jag själv för egen del har en viss erfarenhet av det. Samt att jag själv har jobbat med folk med psykiska funktionshinder i en herrans massa år. Där även fysiska funktionhinder är vanliga.
Så har jag allt mer frågat mig hur mycket egentligen PRIDE i deras jobb. Jobbar för de med psykiska och fysiska funktionshinder?
Egentligen så tycker ju jag att människorna som t ex går i deras paradtåg är ganska normala så som samhället ser ut idag. Ja det är väll inget konstigt med homo och bisexuella mm idag?
Färggranna ungdomar som smyckat, färgat och klätt sig på alla dess sätt. Men vad är egentligen alla de som verkligen kan skilja sig ifrån mängden.
Når verkligen PRIDEs budskap fram till alla? Och gäller deras budskap verkligen alla? Det är någonting jag frågat mig under en längre tid nu.
Det är väll inget konstigt att män älskar män. Eller att kvinnor älskar kvinnor. Eller allt där emellan osv, osv. Fördomarna såhär nedkämpas allt bättre idag. Ja deras röster är starka idag.
Rätten att kunna älska. Ja hysa känslor och kunna knulla vem man vill. Är den verkligen lika självklar för alla? Själv menar jag bestämt att mycket finns kvar att göra i andra grupper såhär.
Anser du t ex att de som har ett fysisk eller psykisk funktionshinder ens har rätt att kunna ta emot en erotisk kärlek, förälskelse mm ifrån någon annan som inte är som de?
Förenklat. Skulle du t ex kunna bli kåt och vilja ligga med en som du t ex visste hade ett psykiskt funktionshinder. Om du nu trots allt ändå tyckte vederbörande var förbaskat söt trevlig och rar osv?
Okey alla kanske inte är lika fördomsfulla som de människor jag mött. Men jag menar trots allt att majoriteten trots allt är det. Här menar jag det här med BRIDE har mycket mer att göra.