• Anonym (Vet ej?)

Är jag naiv eller kontrollerande?

Såhär, min tjej har en rätt öppen attityd till att träffa "okända män" som hon får någonting av. Jag tror absolut inte hon är otrogen. Hon kommer ofta i kontakt med män som skriver till henne på instagram och andra sociala sidor. Oftast handlar det om att dem bara vill ge henne komplimanger och erbjuda henne något. 

Exempelvis har det hänt att hon åkt iväg för att åka med i någon mans Ferrari, för det har hon alltid önskat göra. Någon annan bjöd henne på en riktigt fin middag. En annan brukar hon åka och bli fotograferad hos. Sen var det någon som gav henne idrottsmassage. 

Ja ungefär i den stilen brukar det vara. Hon har inte så mycket pengar och hon säger i princip bara att det är spännande människor som vill vara snälla och att hon inte skulle göra något romantiskt eller kärleksfullt med dem. Utan det är hennes sätt att få lite socialt umgänge och samtidigt får uppleva saker hon annars inte har råd med. 

Då jag litar på henne har jag egentligen vara rätt tolerant med den här typen av aktiviteter. Eller hon känner ju till att jag inte gillar det, men menar då att jag bara är svartsjuk och i kontrollbehov. 

Vad tycker ni???

• Svar på tråden Är jag naiv eller kontrollerande?
  • Queennr1

Om detta stämmer måste du vara den naivaste människa som gått på denna jord...

• Anonym (what)

Du låter sjukt naiv.
    Självklart ska man inte bestämma över vad ens partner får och inte får göra. Men det där är inte okej någonstans. Jag hade sagt att antingen så väljer hon mig/oss och slutar med det där, eller så får hon va singel. Det är ingen relation som jag hade stannat i. 

• Anonym (:)

Det är HON som är manipulativ! O du verkar gå på det..

• Anonym (Vet ej?)
    Queennr1 skrev 2017-06-04 15:56:38 följande:

Anonym (what) skrev 2017-06-04 16:01:27 följande:

Du låter sjukt naiv.
    Självklart ska man inte bestämma över vad ens partner får och inte får göra. Men det där är inte okej någonstans. Jag hade sagt att antingen så väljer hon mig/oss och slutar med det där, eller så får hon va singel. Det är ingen relation som jag hade stannat i. 

Men om det verkligen är så att hon inte korsar någon otrohetsgräns? Alltså hon gör ju saker man annars brukar kunna göra men skillnaden är att hon blir bjuden på det och saknar en relation till den hon gör det med. 

Massagen exempelvis motiverade hon med att hon ändå hade behövt ordna, men att hon nu sparade massa pengar. Fotograferingen är ändå ett intresse hon har, så där ser jag inte så mycket som är fel? Även om det naket o.s.v. Sen med Ferrarin, ja alltså så länge hon inte hängde med för sex i utbyte så har hon ju bara hängt med på en upplevelse som annars kostar massa pengar? Middagen likaså egentligen, hon tycker det är intressant att prata med okända människor och bara höra vad dem varit med om i sina liv. 
  • Anonym (NEJ)

Nej, bara nej.

För det första är du kanske inte naiv, hon kanske verkligen inte gör något med de här männen, MEN

de här männen vill garanterat göra mer. Vem bjuder en unga kvinna på middag utan baktankar? HON är naiv och, ursäkta lite korkad kanske. Hon kanske intalar sig att de inte vill något för att hon ska få det hon vill, som en middag eller att åka en tur med en ferrari, men ajg skulle aldrig acceptera det från en partner.

Jag är kvinna, 29 år och säger att hon f** i mig får tjäna sina egna pengar så hon kan uppfylla sina drömmar.

• Queennr1
    Anonym (Vet ej?) skrev 2017-06-04 16:06:22 följande:

Men om det verkligen är så att hon inte korsar någon otrohetsgräns? Alltså hon gör ju saker man annars brukar kunna göra men skillnaden är att hon blir bjuden på det och saknar en relation till den hon gör det med. 

Massagen exempelvis motiverade hon med att hon ändå hade behövt ordna, men att hon nu sparade massa pengar. Fotograferingen är ändå ett intresse hon har, så där ser jag inte så mycket som är fel? Även om det naket o.s.v. Sen med Ferrarin, ja alltså så länge hon inte hängde med för sex i utbyte så har hon ju bara hängt med på en upplevelse som annars kostar massa pengar? Middagen likaså egentligen, hon tycker det är intressant att prata med okända människor och bara höra vad dem varit med om i sina liv. 

Fast det naiva är ju att du inte fattar att hon naturligtvis VISST gör mer med dessa män än hon berättar för dig...
  • taquine
    Queennr1 skrev 2017-06-04 15:56:38 följande:

Haha , ja där håller jag med dig. Herregud
    Goodness me
  • Mabel1927

Jag tycker att ni båda är naiva här. Varför tjänar inte din tjej själv ihop pengar att göra saker hon vill? En massage är inte så dyr liksom. Jag tänker spontant att det kan vara väldigt farligt att träffa okända män på nätet som gett dig komplimanger. Att dessutom hoppa in i en bil med dem, låta dem fota dig (naken?), massera dig osv. Har din tjej inga personliga gränser? Och är inte du orolig att nåt ska hända henne? Hela situationen verkar ju skitkonstig. Hur många skulle hoppa in i en okänd mans bil bara sådär?

• Gertan

Din tjej lever farligt. Risken finns att någon av de här männen är allt annat än snäll.

Svar på tråden Är jag naiv eller kontrollerande?