• Kejo

Fruktjuice med mindre socker - finns det?

Jag hade tänkt börja använda Herbalife-pulver.
    Jag har förstått att det vanligaste är att man blandar pulvret med mjölk, yougurt eller juice. Alla tre alternativen är ju fettsnåla, men fruktjuicer innhåller ju så mycket socker. Finns det någon variant av fruktjuice med mindre socker? Eller är någon typ av juice/frukt att rekommendera då den innehåller mindre fruktsocker?

Jättetacksam för svar

• Svar på tråden Fruktjuice med mindre socker - finns det?
  • Walding

rekomderar inte att blanda med juice smakar inget vidare... fil är bättre

• Fru Larzzon

BRAVO:s juicer ska visst bara innehålla socker från frukterna :)

• Tindrande

Tropicana innehåller ju bara ren nypressad frukt

eller heter den så, nu blev jag osäker *s*

• Jag älskar Flora

Brämhults är den enda juicen jag vet som verkligen ÄR ren pressad juice, alltså som om man skulle pressat apelsiner hemma med en fruktpress.

Den är rätt dyr men supergod! Finns på Coop, Ica Focus mm.

• AnnaK

alla juicer innehåller mkt fruktsocker i och med att det åt en hel del fruktsaft i juicen, tänk så här: en apelsin får man ju bara ut nån dl saft ifrån (knappt det va?), så det är många apelsiner man dricker när man dricker juice

hoppas ni förstår vad jag menar...

• Kejo

tack för alla svar.

Någon som har koll på vilken frukt som innehåller minst socker? Nypon, blåbär, grapefrukt, äppeljuice etc... tänkte att dessa juicer skulle vara helt ok att blanda med vaniljsmaken.

• Jennie med ie

Juice = inget tillsatt socker.
    Sen när det gäller fruktsocker som finns naturligt i frukten så har _bär_ generellt mindre sockerarter än frukt. Så nån bärdryck kanske?

• Kejo

Jennie; tack för tipset. Bärjuice med vaniljpulver i. Mums

• Bawan

Hej!
    jag dricker Bravo, apelsin djuse, det är utan tillsat socker!
    finns i ICA det är det enda som jag dricker och trivs mycke bra med den har en härligt smak!

• jesjan

Jag läste igår i en GI bok att juice innehåller lika mycket energi som läsk. Skillnaden är att läsken innehåller tillsatt socker och juicen innehåller fruktsocker. Juice är nyttigt, men om man försöker gå ner i vikt finns det bättre saker att dricka.

• Kejo

Jejsan;
    Jo, du har ju helt rätt i att det finns bättre saker att dricka än juice då man vill gå ner i vikt. Det var därför jag efterlyste lite alternativ till alla dessa mejeriprodukter.
    Det är ju supergott att blanda med mjölk och yougurt men mejeriprodukter är ju inte så praktiska om man vill ta med sig dryck och inte har tillgång till ett kylskåp. Ljummen mjölk smakar ju blä.

Svar på tråden Fruktjuice med mindre socker - finns det?