Andats in färgångor
Jag är skitorolig nu, målade med sprayfärg utan att tänka mig för och har antagligen andats in ganska mycket ångor..
Kan det hända nåt dålig med bebis (är i v 22) eller kan jag vara lugn när det bara hände en gång?
Jag är skitorolig nu, målade med sprayfärg utan att tänka mig för och har antagligen andats in ganska mycket ångor..
Kan det hända nåt dålig med bebis (är i v 22) eller kan jag vara lugn när det bara hände en gång?
Jag är ingen läkare men spayfärger så antar jag du tänker på lösningsmedel i dem som du kan ha andats in. Vet inte om du målade inne eller ute heller.
Men säg att du gjorde det inne, det du har gjort själv då är inandats lösningsmedel.
Antar att det inte var så mycket att du blev dåsig av det?
En liten del av lösningsmedel som du har andats in kan komma in i din kropp via lungorna. Din lever bryter ned det men en pyttedel av det du möjligen har fått i dig kan ha kommit över till bebisen.
Som en engångsgrej skulle jag säga att detta inte påverkar något.
Det är inte mer farligt än du tankar bilen och får några droppar på huden eller går på en starkt trafikerad gata med mycket utsläpp mm.
Denna engångshändelse påverkar inte ditt barn i magen, det är min övertygelse.
Fortsätt njut av din graviditet istället och vår rädd om dig.
Tack för ditt svar, det lugnar mig lite!
Jag var i källaren men hade dörren ut öppen, och jag blev inte dåsig men det luktade så stark när jag var klar så jag blev lite orolig.
Kommer inte måla mer hädanefter!
Det beror helt och hållet på vilken färg du målade med, men en gång tror jag är för lite för att det ska bli någon skada! Var det vattenbaserad färg eller syrabaserad? Var det vattenbaserad har du inget att oroa dig för! Det kan lukta, men det är inte skadligt!