• tjejanonym

Säng till rörlig 16 mån?

Hej!

Har en 16 månaders som på senare tid sovit väldigt dåligt pga det blivit för trångt i spjälsängen. Han rör sig mycket i sömnen så troligtvis slår han i/traslar in sig i spjälorna. Vi har nu testat att lägga spjälsängmadrassen på golvet och han sover sååå mycket bättre!

Nu till min fråga: vad ska man köpa för säng till honom? Jag har en gammal växa-säng med kanter på men den är bara 63cm bred så jag är rädd för att den också blir för trång? Han har ett litet rum så sängen kan inte vara hur stor som helst...

Tips? :)

• Svar på tråden Säng till rörlig 16 mån?
  • tjejanonym

Eller alltså det får ju plats en vuxensäng men vi vill såklart spara lekyta! ????

• nnnnnnnn

tag en vanlig 90 cm bred madrass och lägg på golvet. På dagen kommer den att vara en lekyta.
    Så behöver ni inte vara rädd att han ramlar ur och slår sig

• Annelie 76

Tror växasängen blir jättebra. Problemet med spjälsängen är just spjälorna som de kan fastna i, med släta sidor går det inte att fastna.

• LeCa

Vi hade samma problem till vår son. Han har alltid varit väldigt rörlig i sömnen och spjälsängen kändes rätt snabbt för liten. Vi köpte 2 st 80- madrasser (blir alltså som en 160 säng) som han sover på i sitt rum. Vi har kollat ut en dagbädd som vi ska köpa och kunna använda madrasserna till sen men han känns fortfarande inte mogen för att sova i en säng (fast han är lite över 2 år) då jag är rädd att han ska ramla ur.. Ser ju inte så roligt ut men vi har gjort det mysigt och han sover bra och tryggt och det är ju huvudsaken!

Svar på tråden Säng till rörlig 16 mån?