• Äldre 5 Jun 11:08
    4530 visningar
    9 svar
    9
    4530

    koffeinfritt kaffe

    Jag är gravid i vecka sju och med två missfall i bagaget blir man lite extra nojjig. Så jag undrar över koffeinfritt kaffe är det fritt fram att dricka tro?

  • Svar på tråden koffeinfritt kaffe
  • Äldre 5 Jun 11:45
    #1

    Hej. Jag förstår precis hur du känner. Hade 2 missfall innan dottern. Men upptäckte först koffeinfritt kaffe när jag väntade sonen. Och vad jag vet kan du dricka det utan problem precis som vanligt :) Det gjorde jag iallafall :) och man känner ingen skillnad på smak eller något :) Önskar sig lycka till :)

  • Äldre 6 Jun 17:28
    #2
    Nystjärna skrev 2017-06-05 11:45:26 följande:

    Hej. Jag förstår precis hur du känner. Hade 2 missfall innan dottern. Men upptäckte först koffeinfritt kaffe när jag väntade sonen. Och vad jag vet kan du dricka det utan problem precis som vanligt :) Det gjorde jag iallafall :) och man känner ingen skillnad på smak eller något :) Önskar sig lycka till :)


    Tack! Tror jag byter ut mitt kaffe emot det då det känns tryggare
  • Äldre 7 Jun 14:48
    #3

    Ja det går utmärkt! Jag gick över till koffeinfritt medan vi höll på att försöka för att ta bort så mycket koffein som möjligt. Nu smakar kaffe hemskt oavsett så har inte druckit det sen jag plussade...men äter tabletter mot illamåendet som innehåller koffein, ungefär som 1/2 kopp kaffe, men det känns ok och verkar inte vara nån fara, tar en om dagen bara. 

  • Äldre 8 Jun 12:08
    #4
    Nykär15 skrev 2017-06-07 14:48:49 följande:

    Ja det går utmärkt! Jag gick över till koffeinfritt medan vi höll på att försöka för att ta bort så mycket koffein som möjligt. Nu smakar kaffe hemskt oavsett så har inte druckit det sen jag plussade...men äter tabletter mot illamåendet som innehåller koffein, ungefär som 1/2 kopp kaffe, men det känns ok och verkar inte vara nån fara, tar en om dagen bara. 


    UFF jobbigt att må så illa, jag blir spyfärdig emellanåt denna gången förra gången mådde jag inte illa en enda gång och så är man sååå trött. Sov middag två timmar igår
  • Äldre 8 Jun 12:49
    #5

    Var köper man koffeinfritt kaffe? Och helst snabbkaffe :)

  • Äldre 8 Jun 13:01
    #6
    Milou3 skrev 2017-06-08 12:49:15 följande:

    Var köper man koffeinfritt kaffe? Och helst snabbkaffe :)


    Det brukar finnas i de flesta mataffärer. Nescafé snabbkaffe finns tex i en koffeinfri variant. Verkar vara blått lock på den nu för tiden. (Var rött när jag köpte för några år sen)
  • Äldre 8 Jun 13:04
    #7
    BuoBä skrev 2017-06-08 13:01:02 följande:

    Det brukar finnas i de flesta mataffärer. Nescafé snabbkaffe finns tex i en koffeinfri variant. Verkar vara blått lock på den nu för tiden. (Var rött när jag köpte för några år sen)


    Åh tack!!
  • Äldre 8 Jun 13:31
    #8
    Milou3 skrev 2017-06-08 12:49:15 följande:

    Var köper man koffeinfritt kaffe? Och helst snabbkaffe :)


    Ica:s egna finns med :)
  • Äldre 9 Jun 13:23
    #9

    Köpte Nescafé på Ica! Dyrt som fasiken men de brukar de ju alltid vara med Nescafé,Typ 60 kronor för en burk.

Svar på tråden koffeinfritt kaffe