• längtarefternr2

Gravid symtom?

Hejsan, jag hade en blödning 7 dagar efter min ägglossning, det kom endast på pappret när ja torkade mej, kvällen före var det lite svagt rosa och morgonen efter var det mer rött och som en 5 kronor stort. Mina bröst ömmar så grymt mycket, har gjort det i ca 4-5 dagar nu, beräknad mens om ca 6 dagar. 2 senaste gångerna innan mens har brösten varit lite ömma ca 6-7 dagar före beräknad mens, (aldrig haft ömma bröst innan mens förut) denna gång började dom ömma 11 dagar (!) före beräknad mens. Det känns som små små hugg på höger sida nere vid typ äggstockarna eller vad man kan säga/förklara, men kanske inbillar mej oxå. Hade iaf oskyddat sex vid ägglossningen.

Tänkte vänta åh se hur det blir med mensen om 6 dagar men vad tror ni?

Någon mer som har lika och plussat?

• Svar på tråden Gravid symtom?
  • Aggen8

Håller tummarna för dig! Har precis haft en liknande blödning som du beskriver men har 9 dagar kvar till mens. Har även lätt mensvärk som jag annars aldrig brukar ha vid den här tiden så jag hoppas att det betyder graviditet och inte tidigt missfall.. har nämligen haft det tidigare???? Så jobbigt att vänta på att få testa!

• längtarefternr2

Tack, jag hoppas ju självklart att det blir ett plus, men samtidigt tror jag att det är kroppen som spelar ett spratt, men första gången jag blev gravid så hade jag så ömma bröst att ja inte ens kunde gå ner för trappor utan att hålla en arm över brösten, det är lika nu ???? (gjorde dessvärre en abort då av olika anledningar) men jag plussade sent då kommer ja ihåg.

• Aggen8

Åh blir så hoppfull nu. Blev gravid för första gången i februari men fick missfall i v. 7. Sen dess är mensen fortfarande regelbunden med annorlunda så det är svårt att leta tecken som jag frenetiskt gör. Jag fick en mellanblödning i förra månaden, men då kom det även lite klumpar vilket jag trodde kanske var rester från MF och sen slutligen mens.. denna gången är det lite annorlunda iom värk, trötthet och yrsel. Däremot har blodet på pappret gått från rosa till brunt, skumt.

Det låter väldigt sannolikt med grav för dig iom brösten. Snart kan du ju testa:)

• längtarefternr2

Aggen8, beklagar missfallet :( hoppas du (vi) snart får ett plus :) har skickat efter grav test, så får se när dom kommer, med dottern fick jag ett svagt plus dagen före beräknad mens, min tredje graviditet som jag valde att avbryta sent då det inte kändes rättvist då det visade sig sent i graviditeten att pappan inte va nått att ha. Träffades typ några gånger och blev gravid på första... såg en veckan efter att enligt appen hade jag ägglossning just då han åh jag hamna i sängen :/

Avbröt när jag va i vecka 12, något jag ändå ångrar.

Hoppas dina symtom du känner oxå är för att det har tagit sig för dej :)

Jag hoppas det blir ett plus, kan inte ligga på mage längre då brösten gör så ont ^^

• mammatillengrabb

Var öm i brösten under början av min graviditet, plussade sent, runt v.8

Har nu börjat få väldigt ömma bröst men går på minipiller, får göra ett grav test om mina bröst inte slutar ömma. De har ömmat i 1-2 veckor.

• längtarefternr2

Mammatillengrabb- okej, med dottern plussade jag 1 dag före beräknad mens, var ju väldigt svagt då :)

Idag har jag börjat fått typ mensvärk åh ganska gasig i magen, även börjat fått ont i svanken, kan knappt sätta mej utan att det gör jätte ont, brukar få det vid mens så jag misstänker att mensen kommer komma, den ska komma på söndag så det återstår att se. Men brösten är fortfarande väldigt ömma. Tyckte även idag när jag duscha att det ena bröstet va lite större än det andra ^^

• mammatillengrabb
    längtarefternr2 skrev 2017-06-06 23:05:04 följande:

Mammatillengrabb- okej, med dottern plussade jag 1 dag före beräknad mens, var ju väldigt svagt då :)

Idag har jag börjat fått typ mensvärk åh ganska gasig i magen, även börjat fått ont i svanken, kan knappt sätta mej utan att det gör jätte ont, brukar få det vid mens så jag misstänker att mensen kommer komma, den ska komma på söndag så det återstår att se. Men brösten är fortfarande väldigt ömma. Tyckte även idag när jag duscha att det ena bröstet va lite större än det andra ^^

Mina blir bara mer och mer ömma, aldrig haft så innan förutom vid just grav, vore ju typiskt nu när jag har cellförändring som ev ska opereras! Får köpa ett test i dagarna, men min spontana känsla är nog ändå att jag borde vänta med att testa mig en vecka till då jag med grabben inte plussade fören i v.8!
  • längtarefternr2

Oj du kanske ska prova göra ett test ändå? Okej, får hoppas det inte är nå allvarligt med cellförändringen bara :)

Min senaste graviditet som jag avbröt sent, väntade jag nog över en vecka, jag har aldrig varit så säker nångång att jag va gravid, när jag gick från apoteket tillbaka till min utbildning/skola så kände jag inom mej att jag va gravid, testade direkt (lunch tid) och fick starkt positivt.

Köpte då ett test med 2 st, ifall det första skulle visa negativt, så det kan du göra oxå, köp en förpackning med 2 st i åh visar det negativt så vänta nån vecka till med att testa dej :)

Min "mensverk" sitter i än åh ingen för tidig mens heller, jag hoppas ju så klart att jag är gravid men jag tror starkt att mensen kommer på söndag ändå :) ^^

• längtarefternr2

Liten uppdatering, mina bröst har mer eller mindre slutat ömma och min svanskota gör fruktansvärt ont nu så det återstår att se när "fröken röd" kommer.

Men har skickat efter ägglossnings test samt graviditets test så nån gång under detta året ska jag kunna få mitt plus ;D

Hur går det för dej Aggen8? :)

• längtarefternr2
    längtarefternr2 skrev 2017-06-09 08:22:17 följande:

Liten uppdatering, mina bröst har mer eller mindre slutat ömma och min svanskota gör fruktansvärt ont nu så det återstår att se när "fröken röd" kommer.

Men har skickat efter ägglossnings test samt graviditets test så nån gång under detta året ska jag kunna få mitt plus ;D

Hur går det för dej Aggen8? :)

Uppdatering: kan det vara så att min extremt onda svanskota kan vara foglossning? Började i tisdags och blir vissa stunder på dagen värre och kan knappt sitta ibland. Någon som haft så här och visat sig vara för graviditet?
  • längtarefternr2
    längtarefternr2 skrev 2017-06-05 17:26:56 följande:

Hejsan, jag hade en blödning 7 dagar efter min ägglossning, det kom endast på pappret när ja torkade mej, kvällen före var det lite svagt rosa och morgonen efter var det mer rött och som en 5 kronor stort. Mina bröst ömmar så grymt mycket, har gjort det i ca 4-5 dagar nu, beräknad mens om ca 6 dagar. 2 senaste gångerna innan mens har brösten varit lite ömma ca 6-7 dagar före beräknad mens, (aldrig haft ömma bröst innan mens förut) denna gång började dom ömma 11 dagar (!) före beräknad mens. Det känns som små små hugg på höger sida nere vid typ äggstockarna eller vad man kan säga/förklara, men kanske inbillar mej oxå. Hade iaf oskyddat sex vid ägglossningen.

Tänkte vänta åh se hur det blir med mensen om 6 dagar men vad tror ni?

Någon mer som har lika och plussat?

Uppdatering: brösten har slutat ömma, kanske en aning lite än men knappt märkbart. Mensverk sen några dagar tillbaka. Nu sen tisdags så började min svanskota ömma rejält, vissa stunder under dygnet smärtar det rejält, kan detta vara foglossning? Ett tidigt tecken på graviditet? Mensen är beräknad på söndag, 2 dagar kvar.

Någon som fått foglossning och sen plussat?

Eller fått foglossning före mens?
  • längtarefternr2

Idag kom mensen, så bättre lycka nästa gång ;)

Lycka till alla andra, uppdatera gärna hur det gått, vill ju ändå veta hur det gick för er :)

• Aggen8

Lycka till nästa gång! Du får ditt plus inom kort som du skrev:) själv väntar jag fortfarande på mens, blödningen har avtagit, men jag känner spänningar och stickningar där nere till och från. Kände likadant förra månaden men då var det ju inget. Hoppas att det tar sig denna gång. Ska testa mig på tisdag:)

• längtarefternr2
    Aggen8 skrev 2017-06-10 16:56:01 följande:

Lycka till nästa gång! Du får ditt plus inom kort som du skrev:) själv väntar jag fortfarande på mens, blödningen har avtagit, men jag känner spänningar och stickningar där nere till och från. Kände likadant förra månaden men då var det ju inget. Hoppas att det tar sig denna gång. Ska testa mig på tisdag:)

Tack, ja det måste ja ju få, har fixat ägglossnings test åh graviditets test nu ;)

Ååh så spännande, du måste ju skriva här på tisdag så jag vet om du fått ett plus :D
  • längtarefternr2
    Aggen8 skrev 2017-06-10 16:56:01 följande:

Aggen8: hur har det gått för dej? Fick du ditt plus? :D
  • längtarefternr2

En liten uppdatering;

Enligt mens appen så skulle jag ha haft ägglossning den 24 juni, bara fått svaga sträck på äl stickorna som enligt "bruksanvisning" varit negativ men idag den 27 juni fick jag ett starkt plus på äl stickan, tog 2 stycken, en mitt på dagen och ett på kvällen, båda två är visar på att jag nu har ägglossning, kände även på livmodertappen igår när jag duscha, och den va mjuk och väldigt öppen samt att jag har sekret/flytning så allt tyder på att jag har ägglossning idag :D vi sexa till igår kväll/natten och jag torkade då bara bort det "överflödiga" av spermie sen la jag mej och sov, idag har jag haft typ som molande värk eller vad man ska säga, mensen är beräknad om ca 11 dagar så får se om jag får plussa om drygt 2 veckor :) ska försöka sexa till det ikväll oxå ^^

Så med andra ord så har vi missat ägglossningen tidigare eftersom jag alltid gått efter appen men misstänkt att min ägglossning varit senare än vad appen sagt ^^

• längtarefternr2
    längtarefternr2 skrev 2017-06-27 19:45:53 följande:

En liten uppdatering;

Enligt mens appen så skulle jag ha haft ägglossning den 24 juni, bara fått svaga sträck på äl stickorna som enligt "bruksanvisning" varit negativ men idag den 27 juni fick jag ett starkt plus på äl stickan, tog 2 stycken, en mitt på dagen och ett på kvällen, båda två är visar på att jag nu har ägglossning, kände även på livmodertappen igår när jag duscha, och den va mjuk och väldigt öppen samt att jag har sekret/flytning så allt tyder på att jag har ägglossning idag :D vi sexa till igår kväll/natten och jag torkade då bara bort det "överflödiga" av spermie sen la jag mej och sov, idag har jag haft typ som molande värk eller vad man ska säga, mensen är beräknad om ca 11 dagar så får se om jag får plussa om drygt 2 veckor :) ska försöka sexa till det ikväll oxå ^^

Så med andra ord så har vi missat ägglossningen tidigare eftersom jag alltid gått efter appen men misstänkt att min ägglossning varit senare än vad appen sagt ^^

G

Glömde bifoga bild på ägglossnings testet ^^
Svar på tråden Gravid symtom?