Måste jag vara Svensk för att hitta en lägenhet?
Jag är en två småbarns mamma och pluggar på högskoan. Jag har haft ganska jobbigt med min man de senaste åren. Det verkar som att han förstår inte vilka problem han har, eller så att han vill inte veta,kanske??
Jag blev kallad dum, svin och allt annant som han kan beskriva mig som värdelös människa. Fast har jag fött två barn, lärt mig svenska inom kort och jobbat, tagit körkort, lärt mig att simma(varit alltid rädd av vatten), pluggat till usk nu pluggar jag till ssk. Men jag är fortfarande dum, kan ingenting, tjänar ingen bra, kan inte försörja familjen, och är dåligt på allt annat.
Det är så svårt att bestämma mig att flytta ut och sätta mina barn i en sorgligt situation. Ville bara att mina barn kunna vara friska och lyckliga, de behövde inte vara specialla men bara att bara normalla som alla andra barn, att ha en hel och frisk familj. Men tycker att läget nu är ingen bra för dem heller, att vi bråkar hela tiden, och att hans arga röst är alltid nära örat.
Köpt för registeringskontor hos många hyresvärdar, dyker upp igenting. Antar jag att det kanske är på grund av att jag har konstigt namn, två barn och är fattig student.