Fegt av grannen?
Har en liten fundering. Jag hade förfest i lördags och mina två tjejkompisar tyckte efter ett par glas vin att det var kul att sjunga. Jättehögt. Jag stod i badrummet under tiden så uppfattade inte riktigt ljudnivån men vet att det var högt. Dumt att inte säga till men ah. Dom härjade inte speciellt länge, kanske max 5-10 minuter. Efter ca 30 minuter när vi bara satt och lyssnade på musik (inte högt och jag bor i nyproduktion så väldigt ljudisolerat) så plingar Störningsjouren på dörren. Trevlig äldre man som bad oss att sänka lite och att en granne ringt in.
Nu till saken. Mina kompisar sa att dom hade låtit högt och bad om ursäkt, jag förstår att någon hade blivit störd och jag hade gärna bett om ursäkt till personen personligen OM hen vågat sig på att plinga på själv och säga till. Jag hade ALDRIG ringt jouren om jag blev störd om det inte verkade vara en fest med 30 påtända knarkare. Vi var tre tjejer i 25årsåldern som sjöng med i gamla Disneylåtar? Hade ni gått ner själva och bett grannen dämpa sig eller ringt jouren?
Jag tror det är mer effektivt att gå dit själv så personen får stå face to face med den som faktiskt har blivit störd av detta.